مجتهدزاده اظهار داشت: امروز مردم از وضعیت معیشتی بسیار تحت فشار و عصبانی هستند و می‌گویند هر حرفی می‌زنیم، شنیده نمی‌شود و مهم‌تر از آن عزمی برای به رسمیت شناختن حق اعتراض، دیده نمی‌شود.

علی مجتهدزاده، حقوقدان و وکیل رسمی پایه یک دادگستری در خصوص تجمعات اعتراضی اصفهان بیان کرد: در بسیاری از پرونده‌ها برای عده‌ای به دلیل حضور در اعتراضات، موارد ناعادلانه‌ای ذکر شده است. از آقای اژه‌ای می‌خواهیم نسبت به حقوق دستگیرشدگان اهتمام ویژه داشته باشند و نگذارند تجربه تلخ سابق تکرار شود.

وی ادامه داد: در اصل 27 قانون اساسی آمده است: «آزادی تجمعات بدون حمل سلاح در صورتی که مخل به مبانی اسلام نباشد.» اما برخی قائل به این موضوع نیستند و برپایی تجمعات را برنمی‌تابند. اگر ما آزادی احزاب را داشته باشیم و به یک حزب مجوز برگزاری این تجمع را بدهند، می‌توانیم این درخواست را داشته باشیم که برگزاری نظم آن تجمع بر عهده خودشان باشد اما برخی از مسئولان در ادوار مختلف این موضوع را به رسمیت نشناخته و می‌گویند چرا در تجمعی که برگزار می‌شود چهار نفر شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دهند؟

مجتهدزاده افزود: در موضوع اصفهان، برخورد معقولی را مشاهده کردیم اما این برخورد چهار روز ادامه پیدا کرد و به قولی به تنظیمات کارخانه برگشتند و همان روش‌های سابق را تکرار کردند؛ تجمع را به هم زدند اما آن افراد کشاوزران اصفهانی بودند. ممکن است برخی بگویند ما دست‌های پیدا و پنهان را در پس این ماجرا می‌بینیم اما این حرف‌ها پذیرفته نیست، من این بحث را مشکل ساختاری می‌دانم که نسبت به تشکیل تجمعات مسالمت‌آمیز اعتقادی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امروز مردم از وضعیت معیشتی بسیار تحت فشار و عصبانی هستند و این مساله تازگی ندارد. می‌گویند هر حرفی می‌زنیم، شنیده نمی‌شود و مهم‌تر از آن عزمی برای به رسمیت شناختن حق اعتراض نمی‌بینیم و هر روز یک معضل و مشکل و محدودیت برای این موضوع پیش می‌آید./ ایلنا