سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه عصر امروز یکشنبه (22 فروردین) در آیین بهره برداری از بیمارستان فوق‌تخصصی عدل در رابطه با این موضوع بیان کرد: تأکیدات مسولان بهداشت و درمان باید خیلی جدی گرفته شود و اگر به توصیه‌های آن‌ها در زمان خودش توجه نشود و فرصت‌ها از دست برود، خسارت‌های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای همگان ضروری است و حتی اگر جان یک نفر هم به خطر بیفتد، خسارتی غیر قابل جبران است.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری از ناحیه کسی صوت گرفت، حتماً آن شخص باید پاسخگوی این قصور و تقصیر باشد که چرا به مساله مهم صیانت از جان توجه نکرده است.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، دکتر «رضا سعیدی» رئیس بیمارستان فوق تخصصی عدل طی سخنانی با بیان اینکه قول و قرار‌های ساخت این بیمارستان از سال 95 گذاشته شد، اظهار کرد: ساخت و تجهیز بیمارستان عدل مجموعا 4 سال و نیم طول کشید و این درحالی است که میانگین زمان ساخت بیمارستان در کشور 11 سال است. وی همچنین هزینه تمام شده احداث این بیمارستان را یک چهارم هزینه ساخت بیمارستان در شرایط فعلی عنوان کرد.

 سعیدی ضمن اشاره به برگزاری 29 جلسه هیئت امنا بیمارستان عدل طی یک سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این بیمارستان یک باقیات الصالحات از طرف قوه قضاییه برای مردم ایران اسلامی باشد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی عدل همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که با راه اندازی یک صندوق مهر در بیمارستان فوق تخصصی عدل، به کاهش بیشتر هزینه‌های مراجعه کنندگان کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن موافقت با این پیشنهاد و با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان خاطرنشان کرد که این صندوق می‌تواند کمک شایانی در تامین هزینه‌های درمانی همکاران دستگاه قضا و افزایش کارآمدی و ارتقاء خدمات بیمارستان قوه قضاییه شود./ باشگاه خبرنگاران جوان