سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از آغاز نام‌نویسی در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال 1403 از دیروز (دوشنبه) 20 فروردینماه تا دوشنبه آینده 27 فروردینماه و زمان برگزاری این آزمون در تاریخ دوم شهریور پیش‌رو خبر داد.

براساس اطلاعیه سازمان سنجش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که براساس آن ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح شده است، از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختباره سردفتر استاد رسمی انتخاب کند.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از امروز (دوشنبه 20 فروردینماه) تا دوشنبه آینده (27 فروردینماه) با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ثبت‌نام کنند.

نحوه ثبت‌نام

تمامی متقاضیان ثبت‌نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید در روزهای یادشده به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق راهنمای آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. در پایان ثبت‌نام به هر یک از متقاضیان کدرهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند. ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی بوده و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند. ثبت‌نام به غیر از روش فوق غیرقابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ سه میلیون و 200 هزار ریال به صورت الکترونیکی از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام کنند.

تاریخ و محل برگزاری آزمون و نحوه توزیع کارت و اعلام نتایج

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه به تاریخ 1403/05/30 برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و آزمون در روز جمعه به تاریخ 1403/06/02 با توجه به آمار شرکت کنندگان حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

تمامی اطلاع‌رسانی‌ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی و زمان احراز صلاحیت عمومی و سایر مراحل از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir انجام خواهد شد./ ایرنا