وکالت تام جامع(مالی و اداری) را باید در کجا تنظیم کنیم؟

پرسش

با سلام وکالت تام جامع به چه روشی و از طریق کدام یک از مراجع قضایی بایستی تنظیم گردد، چون اکثر دفاتر اسناد رسمی نسبت به تنظیم این نوع وکالت نامه امتناع دارند و میگویند بایستی تمام دارایی های موکل اعم از خطوط تلفن ثابت، تلفن های همراه موکل در اپراتورهای مختلف بایستی بصورت صریح از سوی موکل ارائه و در متن وکالت نامه فوق قید شود؛ به هر تقدیر موکل ضمن برخورداری از سلامت کامل روانی و جسمی، قصد دارد تمامی اختیارات مالی و ادرای مختلف خود را اعم از انجام تمام امور بانکی، اداره دارائی-مالیات ، شهرداری ها، سازمان تامین اجتماعی و بطورکلی تمام ادارات کشور را به شخص مورد قابل وثوق خود تفویض نماید اما سردفتران امتناع داشته و اظهار می نمایند تنظیم چنین وکالت نامه ای را نمی پذیرند؟

پاسخ مشاور

تنظیم وکالتنامه صرفاً در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است اما ماهیت تام یا جامع عنوان کلی است و دفاتر اسناد رسمی از پذیرش تنظیم چنین وکالتنامه هایی پرهیز می کنند چون مورد وکالت باید صراحتاً مشخص باشد که در خصوص انتقال اموال، چه اموالی یا انجام امور اداری و یا ... باشد. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.