مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی در توییتر خود نوشت که مقامات قضایی پذیرفته‌اند هنگامه شهیدی در قبال تامین وثیقه به مرخصی بیاید، وی ابراز امیدواری کرد موکلش تا پس فردا آزاد گردد.

 

2224391.jpg (59 KB)

 

سال 95 هنگامه شهیدی به اتهام ارتباط با کانال خبری آمدنیوز دستگیر و پس از 6 ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد. شهیدی پس از آزادی از زندان در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال 97 منتشر شد، اعلام کرد: اینجانب هنگامه شهیدی هر گونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.
پس از گذشت مدتی، شهیدی به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجددا تحت تعقیب قرار گرفت و پنجم تیر ماه امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و گفت: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس در حالیکه از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران دهم تیر امسال از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی خبر داد. در نهایت پرونده شهیدی برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع و دادگاه پس از برگزاری جلسه محاکمه، متهم را به 12 سال و 9 ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد./ ایرنا