استرداد جهیزیه

پرسش

باسلام بنده در سال 91 ازدواج کرده ام و در سال 98 به صورت توافقی از زنم جدا شدم، در دادنامه ذکر شده زوجه مهریه و سایر حقوق مالی،قانونی و شرعی خودرا در قبال طلاق به زوج بذل نموده است و همچنین داخل سند طلاق نیز نوشته شده زوجه در قبال طلاق مهریه ، نفقه، اجرت المثل، و شرایط تنصیف در اموال خود را به زوج بذل نموده است . و اینم بگم نه فاکتوری از جهیزیه داره نه سیاهه لیست جهیزیه ای که من امضا کرده باشم یا چند نفر امضا زده باشن وجود نداشته و ندارد. حالا با توجه به موارد بالا آیا زوجه میتواند نسبت به استرداد جهیزیه از زوج شکایت کند و به نظر شما قانون چنین حقی بهش میده؟ به نظر شما من برم دادگاه چی بگم؟

پاسخ مشاور

حق طرح دعوا استرداد جهیزیه برای ایشان قابل محفوظ است اما اثبات آن موضوع دیگری است که بدون فاکتور یا رسید جهیزیه پیروزی در چنین دعوایی شانس کمی دارد اما خواهان می تواند به شهادت شهود نیز متوسل شود. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.