نفقه، مهریه عقد موقت

پرسش

بنده یکسال بااقایی عقدموقت کردم درطی این یکسال نه ریالی نفقه داده ونه مهریه ام روپرداخته،برعکس خرجی ایشونم افتاده گردنم،هرباربهش درموردخرجی یامهریه میگم یامسخره میکنه یاکللامیزنه زیرش یاصداشوبلندمیکنه وفحاشی وبددهنی وچندین بارم کتکم زده تاجاییکه انگشتای دست وپاموشکسته ومشکل پیداکرده یه لحظه هم با بودنش در منزل آرامش روحی و فیزیکی ندارم، با پسرم که معلول ذهنیه رفتارخوبی نداره، دستشم کجه،به مکانهای غیرمجاز مثل قمارخونه میره حتی خانوادشم در جریان هست، فقط میخوام حقی که ازم پایمال شده رو پس بگیرم بخاطر خدا و بچه مریضم کمکم کنید.

پاسخ مشاور

بابت آسیب های بدنی که به شما وارد کرده، اگر آثار آن باقی مانده شکایت کیفری ضرب و جرح از طریق کلانتری یا دفتر خدمات قضایی مطرح کنید و بابت مهریه نیز می توانید دادخواست مطالبه مهریه علیه ایشان مطرح کنید اما نفقه اگر در صیغه نامه شرط شده باشد، به شما تعلق می گیرد در غیر اینصورت خیر.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.