تصویب نامه در خصوص تعیین حق امتیاز ارتقای پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش

تصویب نامه در خصوص تعیین حق امتیاز ارتقای پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش
مصوب 1396,02,06

هیأت وزیران در جلسه 6 /2 / 1396 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات - مصوب 1392 - تصویب کرد:

1- حق امتیاز ارتقای پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش هفتصد میلیون (000 /000 /700) ریال تعیین می شود.

2- میزان جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش به شرح زیر تعیین می شود:


عنوان تخلف

نحوه اخطار و میزان جریمه

1- نقض تعهدات کیفیت خدمات

1- هر شش ماه یک بار شاخص های کیفیت تعریف شده، در کل ناحیه قلمرو موضوع فعالیت توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارزیابی شده و نتیجه به دارنده پروانه اعلام می‏شود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقای شاخص هایی که به حدنصاب نرسیده اند، اقدام کند. در غیر این صورت مشمول جریمه به شرح زیر خواهد شد.
2- سقف جریمه در کل ناحیه قلمرو موضوع فعالیت، یک میلیارد (000 /000 /000 /1) ریال است.
3- در صورت دستیابی به مطلوبیت تعیین شده برای حداقل شصت درصد (60%) تعداد شاخص ها فقط به شاخص هایی که به حد نصاب لازم نرسیده اند، جریمه تعلق خواهد گرفت. در غیر این صورت جریمه مربوط به عدم رعایت کل شاخص ها اعمال خواهد شد.
تبصره- صرفاً برای خدمات نسل چهار پس از یک سال از تاریخ لازم ­الاجرا شدن الحاقیه اولین ارزیابی انجام و ملاک اعمال جرایم قرار خواهد گرفت.

2- نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات

1- دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا نسبت به ارایه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف پنج روز کاری مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان دویست میلیون (000 /000 / 200) ریال می باشد.

3- نقض تعهدات نظارت

1- دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا نسبت به ارایه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان دویست میلیون (000 /000 / 200) ریال می باشد.

4- نقض سایر مقررات و مصوبات کمیسیون

1- دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا نسبت به ارایه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان دویست میلیون (000 /000 /200) ریال می باشد.

5- نقض سایر تعهدات، شرایط و الزامات مقرر در پروانه و الحاقیه و پیوست های آن

1- دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا نسبت به ارایه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان دویست میلیون (000 /000 /200) ریال می باشد.

تبصره 1 - سقف مجموع جریمه­ های مشخص شده در ردیف­های (2)، (3)، (4) و (5) قابل اعمال در هر سال به میزان یک میلیارد (000 / 000 /000/ 1) ریال تعیین می شود.

تبصره 2 - علاوه بر جریمه های مندرج در جدول فوق، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ظرفیت های ماده (28) شرایط و الزامات مقرر در پروانه نیز کماکان استفاده خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور - اسحاق جهانگیری