هیئت وزیران در جلسات مورخ9/2/1383 و 14/5/1383 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 100/20/4471 مورخ 6/2/1383 وزارتخانه های نیرو، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند «ژ» تبصره (12) قانون بودجه سال 1383 کل کشور، اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران را به شرح زیر تصویب نمود:
اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران
مصوب 1383,05,14با اصلاحات و الحاقات بعدی
فصل اول ـ کلیات
ماده 1ـ باتوجه به خریداری کلیه سهام شرکت بهره برداری نیروگاهی شهید فیروزی توسط شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر)، نام شرکت بهره برداری نیروگاه شهید فیروزی به شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران تغییر می یابد و از این پس در این اساسنامه به اختصار «شرکت» نامیده می شود.
ماده 2ـ اهداف و موضوع فعالیت شرکت عبارت است از:
1 ـ راهبری و پایش بهره برداری از شبکه تولید و انتقال برق کشور به منظور حفظ پایائی و امنیت شبکه و تامین مطمئن برق.
2 ـ فراهم ساختن امکان دسترسی به شبکه برق کشور برای متقاضیان اعم از دولتی یا غیردولتی، به منظور خرید و فروش و یا جابجایی (ترانزیت) برق.
3 ـ برقراری شرایط خرید و فروش رقابتی برق و ایجاد، اداره و توسعه بازار و بورس برق.
4 ـ اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از تامین برق، گسترش مشارکت بخش غیردولتی و توسعه رقابت در تولید و توزیع برق در چارچوب سیاستهای وزارت نیرو.
ماده 3ـ مرکز شرکت شهر تهران است.
ماده 4ـ شرکت دارای شخصیت حقوقی و مستقل بوده و به صورت شرکت سهامی (خاص) اداره می شود. این شرکت از هرلحاظ استقلال مالی داشته و تابع مقررات اساسنامه خود می باشد.
ماده 5 ـ مدت شرکت نامحدود است.
ماده 6ـ سرمایه شرکت مبلغ ده میلیون (000‚000‚10) ریال که به ده هزار سهم یک هزار ریالی تقسیم گردیده است و تماما متعلق به شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) می باشد که از این پس در این اساسنامه به اختصار شرکت توانیر نامیده می شود.
فصل دوم : وظایف و ماموریتها
ماده 7ـ شرکت در چارچوب موضوع فعالیت و برای نیل به اهداف خود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز به اقدامات زیر می باشد:
1 ـ توسعـه، تجهیز و اداره مرکـز ملی راهبری و پایش شبکـه بـرق کشـور (دیسپاچینگ) و هماهنگی و نظارت بر مراکز منطقه ای کنترل و پایش شبکه برق.
تبصره ـ برای حفظ پایائی و امنیت شبکه برق، کلیه مالکین و بهره برداران تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق متصل به شبکه برق کشور موظفند از روش و تصمیمات متخذه مرکز ملی راهبری و پایش شبکه برق کشور پیروی نموده و آنها را به موقع اجرا بگذارند و آمار و اطلاعاتی را که خواسته می شود در اختیار قرار دهند.
2 ـ تعیین و ابلاغ تنظیمات مربوط به تاسیسات تولیـد و انتقال نیروی برق و برنامه های لازم برای تامین پایائی و امنیت شبکه برق کشور.
3 ـ نظارت بر حسن اجرای مقررات، استانداردها ودستـورالعملهای مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و مراقبت در رعایت تنظیمات مربوط به تاسیسات و برنامه ها توسط مالکین و بهره برداران تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق.
تبصره ـ شرکت مجاز است به عنوان کارگزار وزارت نیرو، هرموقع که لازم بداند تمام یا قسمتی از تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق متعلق به هریک از موسسات برق را که متصل به شبکه برق کشور است مورد بازرسی قرار دهد. موسسات مزبور موظفند نظریاتی را که شرکت بر اساس مفاد بند(2) اعلام می کند اجرا نمایند.
4 ـ راهبری، انجام عملیات و توسعه بازار و بورس برق.
5 ـ خـرید و فروش عمده برق در داخل و خارج کشور و نظارت بر خرید و فروش عمده برق در داخل و خارج کشور و دیگر عملیات در بازار برق که توسط سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در چارچوب ضوابط و مقررات بازار برق انجام می شود.
6 ـ مدیریت دسترسی و جابجایی (ترانزیت) انرژی الکتریکی در شبکه برق شامل تبادلات درون و برون مرزی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وضعیتی که رقابت در بازار برق را محدود می نماید.
7 ـ برقراری امکان عبور برق تولیدی نیروگاههای غیردولتی و عرضه کنندگان برق از طریق شبکه برق کشور.
8 ـ انجام اقدامات لازم برای دسترسی به شبکه برق کشور در چارچوب مقررات مصوب و براساس رقابت سالم برای متقاضیان، اعم از عرضه کنندگان برق (صرف نظر از اینکه خود تولیدکننده باشند و یا در چارچوب مقررات مربوط برق برای عرضه در شبکه برق کشور در اختیار داشته باشند) و دریافت کنندگان برق (صرف نظر از اینکه برای مصرف خود برق را دریافت می نمایند و یا در چارچوب مقررات قصد ارایه آن را به سایرین دارند) دولتی و یا غیردولتی که دارای مجوز از وزارت نیرو می باشند، به منظور خرید و فروش و یا جابجایی (ترانزیت) برق.
9 ـ هماهنگی و مدیریت سیستمهای انتقال داده در شبکه برق کشور.
10 ـ تنظیم و انتشار گزارشات ادواری از وضعیت پایائی و امنیت شبکه تولید و انتقال برق کشور و چگونگی رقابت در بازار برق و همچنین تدوین پیشنهادهای لازم درخصوص نیازهای شبکه برق کشور به تاسیسات تولید و انتقال و دیگر ملزومات (ازجمله سیستمهای حفاظتی و مخابراتی، تامین بهینه ذخیره گردان، قابلیت کنترل فرکانس و جبران توان راکتیو) برای تامین پایائی و امنیت شبکه و جلوگیری از به وجود آمدن وضعیتی که دسترسی به شبکه و یا رقابت در بازار برق را محدود می نماید و ارایه آن به شرکتهای برق منطقه ای، شرکت توانیر و وزارت نیرو.
11 ـ تدوین مقررات، استانداردها و دستورالعملهای مرتبط با اهداف و موضوع فعالیت شرکت از جمله دستورالعملهای ثابت بهره برداری و ارایه به وزارت نیرو جهت تصویب.
12 ـ حمایت از تحقیقات، توسعه فناوری، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و تربیت متخصصان موردنیاز در زمینه های فعالیت شرکت و همکاری و اشتراک مساعی با سایر موسسات در این راستا.
13 ـ انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که برای مقاصد شرکت ضروری و مرتبط با موضوع فعالیت شرکت بوده و به صرفه و صلاح شرکت باشد.
14 ـ اجرای اموری که شرکت توانیر در حوزه فعالیت شرکت به آن واگذار می نماید و یا وزارت نیرو در اجرای قانون سازمان برق ایران ـ مصوب 1346ـ و سایر قوانین و مقررات مربوط، انجام آن را به شرکت محول می کند.
تبصره ـ شرکت مجاز به ایجاد شرکت یا سرمایه گذاری در سایر شرکتها نمی باشد.
فصل سوم : ارکان شرکت
ماده 8 ـ ارکان شرکت عبارتند از:
الف ـ مجمع عمومی.
ب ـ هیئت مدیره و مدیرعامل.
ج ـ بازرس (حسابرس).
ماده 9ـ مجمع عمومی شرکت متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت توانیر بوده و ریاست آن به عهده رییس هیئت مدیره شرکت توانیر می باشد.
ماده 10ـ مجامع عمومی شرکت عبارتند از:
1 ـ مجمع عمومی عادی.
2 ـ مجمع عمومی فوق العاده.
ماده 11ـ مجمع عمومی عادی حداقل سالی دو بار تشکیل خواهد شد. یک بار برای استماع و رسیدگی به گزارش هیئت مدیره و بازرس (حسابرس) شرکت و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات در دستور جلسه مجمع عمومی ذکر شده است. بار دوم برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به بودجه سال آتی و برنامه ها و خط مشی آتی شرکت و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات در دستور جلسه مجمع عمومی قید شده است.
تبصره ـ مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بنا به دعوت رییس مجمع عمومی، رییس هیئت مدیره و یا بازرس با ذکر علت در هر زمان می تواند تشکیل شود.
ماده 12ـ مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده باحضور اکثریت اعضای مجمع عمومی رسمیت خواهد داشت و تصمیمات در مجمع عمومی عادی با اکثریت آرای کل اعضای مجمع عمومی و در مجمع عمومی فوق العاده با حداقل دوسوم آرای کل اعضای مجمع عمومی معتبر خواهد بود. دعوت مجمع عمومی اعم از عادی یا فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه حداقل ده روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی به عمل خواهد آمد. سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستورجلسه مجمع عمومی قرار دارد باید همراه دعوت نامه برای اعضای مجمع عمومی ارسال شود.
ماده 13(اصلاحی 21/10/1383)ـ وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی به شرح زیر می باشد:
1 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به خط مشی و برنامه های عملیاتی آتی شرکت.
2 ـ رسیدگی و اظهارنظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملیات سالانه و صورتهای مالی و بودجه شرکت.
3 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به اندوخته ها و نحوه تقسیم سود ویژه شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ماده (33) این اساسنامه.
4 ـ انتخاب رییس و اعضای هیئت مدیره.
5 ـ انتخاب بازرس (حسابرس) و تعیین حق الزحمه وی.
6 ـ پیشنهاد آیین نامه های مالی، معاملاتی، استخدامی و بیمه شرکت با رعایت قوانین و مقررات به هیئت وزیران برای تصویب.
7 ـ تصویب آیین نامه های اموال، پس انداز، رفاهی و سایر آیین نامه های شرکت براساس قوانین و مقررات مربوط.
8 ـ بررسی و تصویب ساختار کلان شرکت و تعیین سقف پستهای موردنیاز و برنامه های جذب نیروی انسانی شرکت.
9 ـ پیشنهاد ضوابط مربوط به تعیین حق الزحمه انجام امور کارگزاری به مجمع عمومی شرکت توانیر.
10 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد صلح و سازش در دعاوی و ارجاع امر به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوی با رعایت اصل(139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
11 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که طبق قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه رسیدگی به آنها در صلاحیت مجمع عمومی عادی شرکت است و در دستورجلسه مجمع عمومی قید شده است.
ماده 14ـ وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر می باشد:
1 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب.
2 ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت در چارچوب قانون و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب.
3 ـ بررسی و اتخـاذ تصمیم نسبت به انحلال شرکت طبـق قوانین و مقررات مربوط و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب.
ماده 15ـ هیئت مدیره شرکت مرکب از سه یا پنج عضو اصلی خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی با رعایت ماده (30) این اساسنامه انتخاب می شوند. اعضای هیئت مدیره باید صاحب نظر در تخصصهای مرتبط با فعالیتهای شرکت بوده و حداقل سه نفر از آنها می باید در شرکت یا شرکت توانیر اشتغال داشته باشند. اعضای هیئت مدیره برای مدت سه سال انتخاب می شوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعد بلامانع است.
ماده 16ـ مجمع عمومی عادی می تواند یک نفر عضو علی البدل به عنوان جایگزین اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب کند. در صورت فوت یا استعفا یا هردلیل دیگر که ادامه فعالیت هریک از اعضای اصلی هیئت مدیره (به تشخیص رییس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی) غیرممکن گردد، عضو علی البدل جایگزین خواهد شد.
تبصره ـ عضو علی البدل هیئت مدیره از بین کارکنان شرکت انتخاب می شود.
ماده 17ـ جلسات هیئت مدیره باحضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آرای موافق کل اعضاء اتخاذ خواهد گردید.
ماده 18ـ جلسات هیئت مدیره حداقل هرماه یک بار و به طور منظم در محل شرکت تشکیل و دستورجلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رییس هیئت مدیره برای اعضاء ارسال خواهد شد. در موارد فوری رعایت تشریفات مزبور با تشخیص رییس هیئت مدیره الزامی نخواهد بود.
ماده 19ـ هیئت مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورتجلسات هیئت مدیره در آن با درج نظر مخالفین ثبت و به امضای اعضای حاضر خواهد رسید. مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیئت مدیره با رییس هیئت مدیره می باشد.
ماده 20ـ هیئت مدیره برای انجام هرگونه عملیات و معاملات که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت بوده و اتخاذ تصمیم درباره آنها صریحا در صلاحیت مجمع عمومی قرار نگرفته باشد، با رعایت قوانین و مقررات، دارای اختیارات کامل است. موارد زیر ازجمله اختیارات هیئت مدیره می باشد:
1 ـ پیشنهاد خط مشی و برنامه های کلان شرکت به مجمع عمومی.
2 ـ تایید برنامه عملیاتی شرکت اعم از مالی و بهره برداری و توسعه تاسیسات.
3 ـ رسیدگی و تایید بودجه سالانه، گزارش عملکرد سالانه و صورتهای مالی شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی.
4 ـ بررسی آیین نامه های مالی، معاملاتی، اموال، استخدامی، بیمه، پس انداز، رفاهی و سایر آیین نامه های شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی.
5 ـ تصویب ضوابط مربوط به مبادله اطلاعات علمی، فنی، صنعتی و بازرگانی در زمینه های مرتبط با فعالیت شرکت با رعایت قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه.
6 ـ تایید اخذ وام و اعتبار به پیشنهاد مدیرعامل و ارایه به مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات.
7 ـ انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات و معاملات و درآمدها و مخارج شرکت و بازرسی در کلیه امور شرکت.
8 ـ بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی.
9 ـ بررسی و پیشنهاد ساختار کلان شرکت و برنامه جذب نیروی انسانی به مجمع عمومی.
10 ـ تصویب تشکیلات تفصیلی شرکت در چارچوب تشکیلات کلان شرکت و اعلام به مجمع عمومی شرکت.
11 ـ بررسی و پیشنهاد صلح و سازش در دعاوی و ارجاع به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوی به مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
12 ـ انتخاب مدیرعامل و پیشنهاد وی به رییس مجمع عمومی شرکت برای صدور حکم با رعایت ماده (30) این اساسنامه.
13 ـ بررسی و تصویب دستورالعملهای داخلی لازم برای اداره شرکت.
14 ـ تشخیص مطالبات مشکوک الوصول و بررسی و پیشنهاد درباره مطالبات لاوصول برای اتخاذ تصمیم به مجمع عمومی.
15 ـ بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسائلی که رییس هیئت مدیره و یا مدیرعامل در هیئت مدیره مطرح می نمایند مگر در مواردی که از وظایف مراجع صلاحیتدار دیگر باشد.
تبصره ـ هیئت مدیره به مسئولیت خود می تواند قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید.
ماده 21ـ مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی و اداری شرکت می باشد که برای مدت دو سال از بین اعضای هیئت مدیره یا خارج از آن توسط هیئت مدیره انتخاب و با حکم رییس مجمع عمومی شرکت و با رعایت ماده (30) این اساسنامه منصوب می شود. مدیرعامل در حدود قوانین و مقررات این اساسنامه مسئول اداره امور شرکت می باشد. مدیرعامل می توانـد با مسئولیت خود بخشی از وظایف و اختیـارات خود را به هریک از کارکنان شرکت تفویض نماید.
تبصره ـ در صورتی که مدیرعامل از بین اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد، می تواند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید.
ماده 22ـ موارد زیر ازجمله وظایف و اختیارات مدیرعامل می باشد:
1 ـ اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی.
2 ـ تهیـه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی، برنامه عملیاتی، بودجه سالانه و تشکیلات تفصیلی شرکت به هیئت مدیره.
3 ـ تهیه و تنظیم صورتهای مالی سالانه شرکت و ارایه آن به هیئت مدیره.
4 ـ تهیـه و تنظیم آیین نامه های مالی، معاملاتی، اموال، استخدامی، بیمه، پس انداز، رفاهی و سایر آیین نامه های شرکت و ارایه آن به هیئت مدیره.
5 ـ تعییـن روشهای اجـرایـی در چارچوب مقررات و آیین نـامه ها و ابـلاغ به واحدهای ذی ربط.
6 ـ اداره امور فنی، مالی و اداری و استخدامی شرکت.
7 ـ نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها و دستورالعملهای شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حدود قوانین و مقررات مربوط.
8 ـ اتخاذ تصمیم و اقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثنای آنچه از وظایف مجمع عمومی و هیئت مدیره است.
9 ـ عـزل و نصب کلیه کارکنان شرکت، تعیین حقوق و دستمزد، پاداش، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات و آیین نامه های مصوب.
ماده 23ـ مدیرعامل نماینده قانونی شرکت در کلیه مراجع اداری و قضایی بوده و برای دفاع از حقوق شرکت و تعقیب دعاوی و طرح آن اعم از کیفری و حقوقی حق توکیل به غیر را دارد. مدیرعامل می تواند با رعایت مقررات و پس از اخذ نظر هیئت مدیره و با رعایت بند (10) ماده (13) این اساسنامه نسبت به ارجاع موارد به داوری اقدام نماید.
ماده 24ـ اسناد و اوراق مالی و تعهدات و قراردادها باید به امضای مدیرعامل (یا نماینده وی) و یکی از اعضای هیئت مدیره یا نمایندگان ایشان (به انتخاب هیئت مدیره) برسد. کلیه چکها علاوه بر امضای افراد یاد شده به امضای ذیحساب یا نماینده وی نیز خواهد رسید.
ماده 25ـ درصورت انقضای مدت مدیریت مدیرعامل، اقدامات او تا تعیین مدیرعامل جدید نافذ و معتبر بوده و قدرت اجرایی خواهد داشت.
ماده 26ـ شرکت دارای بازرس (حسابرس) خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات مربوط و تصویب مجمع عمومی برای مدت یک سال انتخاب خواهد شد.
تبصره 1ـ اقدامات بازرس (حسابرس) در اجرای وظایف خود نباید مانع جریان کارهای عادی شرکت گردد.
تبصره 2ـ مجمع عمومی در مواردی که بازرس اصلی را براساس «قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی ـ مصـوب 1372ـ انتخـاب کرده بـاشد می تواند بازرس علی البدل را نیز براساس قانون یاد شده انتخاب نماید، تا چنانچه بازرس اصلی قادر به انجام وظایف خود نبود حسب تشخیص رییس مجمع عمومی شرکت به وظایف خود عمل نماید.
فصل چهارم : سایر موارد
ماده 27ـ سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هرسال تا پایان اسفندماه همان سال می باشد.
ماده 28ـ صورتهای مالی شرکت باید با رعایت استانداردهای حسابداری تهیه و در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس (حسابرس) قرار داده شود.
ماده 29ـ شرکت از نظر سیاستها، برنامه ها و فعالیتها تابع ضوابط و مقررات وزارت نیرو می باشد. همچنین شرکت مکلف به تبعیت از دستورالعملها و ضوابطی می باشد که وزارت نیرو برای حصول اطمینان از عملکرد منصفانه و بیطرفانه شرکت در رابطه با عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق وضع می نماید.
ماده 30ـ قبل از انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، صلاحیت آنان می باید به تایید وزیر نیرو برسد.
ماده 31ـ هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان شرکت مکلف به حفظ اسرار شرکت و اطلاعات محرمانه عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق که در اختیار آنان قرار می گیرد می باشند و درصورت تخلف به مجازات مقرر در قوانین و مقررات مربوط محکوم خواهند شد.
ماده 32ـ عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق، اعم از دولتی و غیردولتی، می توانند هیئت مدیره شرکت را برای داوری در موارد اختلاف فیمابین انتخاب نمایند. رای داوری طبق مقررات موضوعه پس از ابلاغ به طرفین لازم الاجرا است. درخصوص داوری راجع به اموال عمومی و دولتی رعایت اصل (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
ماده 33(اصلاحی 04/02/1384)ـ سود ویژه شرکت پس از کسر زیان انباشته، مالیات و اندوخته قانونی و سایر تکالیف قانونی،با رعایت قوانین و مقررات مربوط صرفا برای سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات راهبری و پایش شبکه برق کشور، توسعه منابع انسانی و تحقیقات مرتبط با موضوع فعالیت شرکت، به مصرف می رسد.
این اساسنامه به موجب نامه های شماره 7847/30/83 مورخ 11/4/1383 و شماره 8395/30/83 مورخ 12/6/1383 شورای نگهبان به تایید شورای یاد شده رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا عارف