aminiisna.jpeg (38 KB)
 
 
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، حکم دیوان عدالت اداری به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت را مثبت تلقی کرد و آنرا تلاشی برای رفع تبعیض جنسیتی خواند.
عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنشی به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت بیان داشت: هر گونه تبعیض نیاز به نص صریح قانون دارد و آن هم نیاز به اثبات مبنای عقلی دارد، تبعیض پسندیده نبوده و تلاش برای رفع تبعیض ستودنی است، این رای نشان می‌دهد که سیاست کلی که در رویه جدید قضایی شکل می‌گیرد، رفع تبعیض جنسیتی است. مسلم است که اسناد بین المللی و اصول کلی حاکم بر حقوق کشور ما بی‌توجه به جنسیت، قواعد را وضع کرده و البته حقوقدانان نیز به این اصول احترام می‌گذارند، طبعا این روند هم شامل رای اخیر صادره از سوی دیوان عدالت می شود و می‌تواند پیام خوبی برای جهانیان باشد و حقوق ما را به درستی به جهان عرضه کند.
وی در آخر افزود: اتفاقاتی که امروز در عربستان سعودی در حال انجام است، در کشور ما نه تنها در سالیان پس از انقلاب، بلکه سالیان متمادی است که در جریان است، تنها لازم است که یک سری از مسائل را که مبتنی بر اختلاف سلیقه بوده و نه اصول را بازنگری کنیم. (منبع خبر:ایسنا)