aminii.jpeg (56 KB)
 
 
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از سازمان امور مالیاتی خواست، اسامی وکلایی که مالیات پرداخت نمی کنند را منتشر کند.
عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، ظهر امروز (شنبه) درباره اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر خودداری سه هزار وکیل از پرداخت مالیات قانونی بیان کرد: متاسفانه عده ای به نهادهای مدنی، وکلا و به طور کلی کسانی که بدون هزینه دولت به انجام وظیفه پرداخته و از هرگونه اتهام حیف و میل اموال مردم به دور هستند، هجمه وارد می کنند. البته کانون ‌وکلا به دور از این هیاهو، آمادگی کامل در شفاف سازی و رفع هرگونه خطای احتمالی را دارد و ضمن درخواست ارائه فهرست اسامی سه هزار نفر، دست مدیران و ماموران قانونی را برای انجام وظیفه قانونی، در اجرای آن می فشارد.
وی ادامه داد: مساله مالیات، یک مساله ملی و در راستای توسعه کشور بوده و طبعا دغدغه ریاست سازمان مالیاتی و مدیران مالیاتی است، اما دو نکته محل تامل است. یکی این که آیا آمار اعلامی صحیح بوده یا خیر و دوم اینکه ارتباطی به کانون وکلا و وکلای دادگستری این نهاد دارد یا نه؟ نکته دیگر، آمار اعلام شده سه نماینده مجلس در مورد فرار مالیاتی وکلا به مبالغ پنج هزار میلیارد تومان، 10 هزار میلیارد تومان و 12 هزار میلیارد تومان بر چه اساس است؟
امینی اضافه کرد: با طرح ادعای فرار مالیاتی سه هزار نفر از بین 75 هزار نفر از اعضای کانون ‌وکلا و مرکز امور مشاوران در رسانه ها، انتظار می رود ابتدا از کانون های وکلا استعلام کرده و با تشکیل جلسات مشترک و ارایه دلیل، این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و احتمال هرگونه اشتباه در اظهارنظر را منتفی سازند./ ایرنا