مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با هدف بهره مندی از ظرفیت‌های پژوهشی از کلیه اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، مراکز دانشگاهی و پژوهشی دعوت به همکاری کرد.
 
 
farkhan.jpeg (110 KB)
 
 
 
فرزاد جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه، امروز (شنبه) در رابطه با این مسئله بیان کرد: مسئله شناسی اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرم از نگاه متخصصین، کارشناسان و مدیران حوزه اجتماعی و آسیب شناسی علل جرم، انتخاب اقدامات ویژه و ارائه راهکارهای عملیاتی و کاربردی، بستر سازی و زمینه یابی های عملیاتی به منظور کاربست یافته های پژوهشی از محور های مورد بررسی است. 
وی ادامه داد: مرکز مطالعات اجتماعی معاونت با شناسایی و ایجاد شبکه نخبگانی در ساحت های مختلف کمیته های تخصصی تشکیل داده است، که درکمیته های تخصصی نیازها و انتظارات ادارات کل معاونت و معاونت های اجتماعی استان ها شناسایی میشوند، تا در این زمینه پژوهشهای کاربردی ارائه شود. 
جلیلیان اضافه کرد: با ارسال فراخوان به دانشگاه ¬ها، حوزه های علمیه و موسسات علمی پژوهشی سراسر کشور از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران متخصص و علاقمند به این حوزه برای انجام پژوهش دعوت شد. 
جرائم اقتصادی و مالی؛ جرائم و آسیب¬ های مرتبط با خشونت؛ جرائم مرتبط با صدمات بدنی غیر عمدی؛ جرائم مواد مخدر صنعتی، روانگردان ها و مشروبات الکلی؛ جرائم سایبری و آسیب¬ های فضای مجازی؛ دعاوی، جرائم و آسیب ¬های حوزه خانواده؛ جرائم و آسیب ¬های مرتبط با امنیت اخلاقی و اجتماعی؛ جرائم و آسیب های مرتبط با مسائل شهری از جمله شهرنشینی، زمین خواری و ... مسائلی است که طرح های پژوهشی باید حول آنها متمرکز شوند.
پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر به بخش فراخوان ها در پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه به نشانی www.scpd.ir مراجعه کنند./ ایرنا