keshvar.jpeg (67 KB)
 
 
 
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه، نیاز واقعی آن استان به وکیل محاسبه و بر اساس آن نیازی که محاسبه ‌شده، زمینه جذب را برای وکلا فراهم می کنیم و بر مبنای نیازسنجی‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد، میزان جذب نهایی را اعلام خواهیم کرد.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌ های برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، بیان کرد: قاضی، شاخص و میزان اصلی تحقق عدالت در جامعه است؛ اما در کنار جامعه قضات ما برای رسیدن به عدالت نیازمند به گروه‌های تخصصی متعددی هستیم که بتوانند جامعه قضات را در تحقق و برپایی عدالت کمک کنند. امروز مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، آزمون سراسری وکالت را برگزار کرد که در این آزمون بیش از ١٠٧ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری شرکت کردند و این آزمون کتبی در ٤٩ شهرستان برگزار می‌شود. پذیرفته شدگان آزمون کتبی در مرحله بعدی به آزمون شفاهی دعوت خواهند شد و پس از آزمون شفاهی و مراحل مصاحبه این افتخار را پیدا خواهند کرد که به خدمت مردم ایران اسلامی آیند. حضور وکلای آگاه به مبانی حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق برای موکلان خود، کمک شایسته‌ای را به برپایی عدالت در جامعه اسلامی خواهند کرد. 
وی ادامه داد: ریاست قوه قضاییه دستوری برای همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرد که چه از طریق کانون وکلا و چه مرکز وکلا در هر استان، نیاز واقعی آن استان به وکیل محاسبه و بر اساس آن نیازی که محاسبه ‌شده، زمینه جذب را برای وکلا فراهم کنیم. این موضوع با بررسی کارشناسی و نیازسنجی شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام می‌شود و بر مبنای نیازسنجی‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد میزان جذب نهایی را اعلام کنیم./ ایسنا