سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت شبنم شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور به 20 سال حبس تعزیری و  74 ضربه شلاق تعزیری، خبر داد.
 
 
shabnam.jpeg (36 KB)
 
 
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز (سه شنبه) در هفدهمین نشست خبری خود در دادگستری استان تهران، ضمن تسلیت به خانواده های دو نوجوان کولبر، بیان کرد: امیدوارم این حادثه تلخ، آخرین حادثه‌ برای کسانی باشد که برای به دست آوردن نان حلال، سخت ترین شغل و کم مزدترین کار را دارند. قاچاقچیان بدانند، اگر سرمای زمستان جسم فرهاد و آزاد را اسیر خود کرد، آتش اجرای عدالت دامن آنها را خواهد گرفت.
سخنگوی قوه قضاییه در این نشست درمورد پرونده شبنم نعمت زاده اظهار کرد: شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی، هرکدام به 20 سال حبس، 74 ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. علاوه بر آن شرکت‌داروسازی رسا به پرداخت 3700 میلیارد و 296 میلیون ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت  محکوم شده است.
اسماعیلی  در پاسخ به سوالی درمورد موضوع آلودگی هوا و اعلام سازمان بازرسی بر چندین گزارش در این رابطه و اینکه آیا مقصران هم اعلام شدند؟ گفت: در دیدارها و نشست هایی که با نهادهای ذیربط داشتیم، از آنها خواستیم به مردم گزارش دهند که در راستای ماموریت‌های قانونی خودشان چه کرده اند. قبلاً هم سازمان بازرسی ورود کرده بود و گزارش‌هایی ارسال کرده بود که  قضایی نشده بودند. امسال دستور جدی از سوی ریاست قوه قضاییه برای سازمان بازرسی صادر شده تا این سازمان بررسی کند دستگاه ‌های مختلف وظایف خود را انجام دادند یا خیر، در صورت مشخص شدن مقصران به دادسرا ارسال می شود. 
وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا یکی از قضات بازداشت شده و آیا ارتباطی با پرونده طبری دارد؟ گفت: اخیرا یک نفر دیگر از قضات تهران در ارتباط با پرونده‌ای که اشاره شد، بازداشت شده و آن را تایید می‌کنم. در این پرونده 3 قاضی بازداشتی داریم و افراد دیگری از حوزه‌های مختلف هم دستگیر شدند، که اکثر آنها بازداشتند و پرونده مراحل پایانی‌اش را در دادسرا می گذراند./ ایسنا