صبح امروز (سه شنبه) بیست و سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و متهمان دیگر در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد و با حضور نماینده دادستان، وکلای مدافع و متهمان برگزار شد.


divan.jpeg (65 KB)


قاضی موحد در ابتدای این جلسه بیان کرد: تاکنون معادل 9 میلیون دلار رد مال در خصوص بانک پارسیان صورت گرفته است و مهدی فلاحتیان معادل 9 میلیون دلار اقدام کرده است. وی با اشاره به متواری بودن برخی از متهمان پرونده گفت: آقایان سعادتی و باختری و خانم سمانه حضرتی آشتیانی متواری هستند که وکلای مدافع آنان در دادگاه حضور دارند.
در ادامه، قهرمانی نماینده دادستان در این بخش از جلسه دادگاه ضمن قرار گیری در جایگاه بیان کرد: در بررسی این پرونده با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، متهم دیواندری با ارتباط سری که با اکبر طبری داشته است جلسه‌ای را برگزار می‌کنند و طبری با بازپرس ما تماس می‌گیرد و بازپرس تحت فشار قرار می‌گیرد. دیواندری در اظهاراتش گفته که با سعادتی کار نکرده‌ام اما حسب گزارشات ناجا سعادتی با دیواندری ارتباطات نزدیکی داشته است. مجید دلبندم بعد از خروج دیواندری از بانک پارسیان، مجید دلبرم می‌شود. وی خطاب به متهم دیواندری عنوان کرد: چرا مجید سعادتی دلبندم پایبندم برای شما دلبری می‌کند و چرا آقای سعادتی می‌خواهد تا با شما قرارداد مشاوره امضا کند؟ وی ادامه داد: آنچه که در این پرونده و پرونده‌هایی از این دست مهم است این است که آقایان از زایش پول استفاده می‌کنند. این افراد پول‌های مردم را بازی می‌دهند و از زایش‌های نامشروع پول‌ها استفاده می‌کنند.
پس از پرسش های نماینده دادستان و جواب هایی از سوی متهمین رئیس دادگاه بیان کرد: شما به برخی از موضوعات و نسبت به برخی از موارد کم ارزش چسبیده‌اید و اعلام کردید برخی از افرادی که به برخی از مسئولان منتسب هستند به دردسر افتاده اند و گفته اید که می‌خواهند دیگران را نجات دهند این خلاف واقع است شما برای افراد ذهنیتی درست کردید که هنوز موجود است. انشاالله همه مبرا از جرم هستند و دلیلی بر مجرمیت نباشد.
قاضی موحد در این بخش از جلسه دادگاه ختم جلسه را اعلام و عنوان کرد: جلسه بعدی روز سه شنبه به صورت علنی و رسانه‌ای تشکیل خواهد شد./ ایسنا