سخنگو قوه قضائیه اعلام کرد: می‌توانم ادعا کنم که شرایط نگهداری زندانیان امنیتی به مراتب مناسب‌تر از شرایط نگهداری سایر زندانیان است.

 

1013036.jpg (62 KB)

 

گفت‌وگوی خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه) برگزار شد. وی در این گفتگو و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص سلامت زندانیان بویژه زندانیان امنیتی از جمله در مورد خانم نازنین زاغری، هنگامه شهیدی و ندا ناجی و ضیا نبوی شایعات زیادی به گوش می‌رسد؛ وضعیت سلامت این زندانیان به چه صورت است، بیان کرد: در مرخصی که اعطا شد، بیش از 54 هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند. از سوی دیگر در رابطه با بهداشت و تامین امنیت و سلامت زندانیان اقدامات بسیار خوبی با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: در مورد افرادی که نام بردید باید اشاره کنم که وضعیت خانم نازنین زاغری بررسی کردیم که در سلامت کامل بسر می‌برد. او دیروز با خانواده اش تماس داشت و سلامتی خود را به خانواده اعلام کرد. برخی دیگر از زندانیان هم در حال حاضر در بیرون هستند و داخل زندان نیستند. در مورد یک نفر دیگر نیز ضمن اینکه بررسی کردیم و در سلامت کامل بسر می‌برد، مقدمات اعطای مرخصی به او هم فراهم شده است و ظرف امروز و فردا به مرخصی خواهد آمد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: همچنین در راستای بخشنامه کاهش ورودی زندانیان آماری که گرفتیم در این هفته در مقایسه با هفته قبل از صدور بخشنامه ورودی زندانیان بیش از 35 درصد کاهش پیدا کرده است. هم با کاهش ورودی و هم با اعطای مرخصی مواجه بودیم و خوشبختانه اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام شده است./ میزان