پس از گذشت حدود دو هفته‌ از مرگ قاضی منصوری، سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، در مورد آخرین اخبار پرونده منصوری توضیحاتی را ارائه داد.

 

Shirzad.jpg (82 KB)

 

سردار شیرزاد در پاسخ به این سوال که پلیس ایران دقیقا چه زمانی متوجه مرگ منصوری شد؟ بیان کرد: بعد از این اتفاق، نامه‌ای از پلیس بین الملل بخارست به پلیس بین الملل تهران ارسال شد، در این نامه توضیحاتی در مورد مرگ منصوری داده شده بود و همچنین عنوان شده بود که این فرد خودکشی کرده و جنازه آن به واحد جنایی بخارست منتقل شده است، در این نامه هویت فرد فوت شده، غلامرضا منصوری عنوان شده بود.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق، خبر به بازپرس پرونده مرتبط با منصوری منتقل شد و از پلیس بین الملل بخارست درخواست شد که اطلاعات تکمیلی را به پلیس بین الملل تهران ارسال کند. پلیس رومانی خواهان پیگیری این درخواست از مسیر دیپلماتیک شد و به همین خاطر، از طریق قوه قضائیه درخواستی از مسیر دیپلماتیک برای کشور رومانی ارسال شد. پلیس رومانی در این ماجرا سعی کرد، آنچه که در توان داشته در اختیار پلیس بگذارد، اما گاهی به خاطر نیاز به مجوز مراجع قضایی و دادستانی رومانی محدودیت‌هایی به وجود آمده و آن‌ها اعلام کردند از مسیر دادستانی و دستگاه قضایی رومانی برای برخی هماهنگی‌ها و ارسال مستندات باید عبور شود. اما با وجود این محدودیت ها، مستندات متعددی را برای ایران ارسال کردند و علاوه بر این پیگیر هستند که درخواست‌های متعدد ما، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، افزود: بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست در خصوص هویت فرد فوت شده و نحوه حادثه سوال شد و آن‌ها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند توضیح داده‌اند که فرد فوت شده، بر اساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تایید و برای ما ارسال کرده است. برای تعیین قطعی هویت فرد فوت شده، حتما به مستندات دیگری از جمله دی ان ای نیاز است، و درخواست پروفایل دی ان‌ای ارسال شده و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام کرده که پروفایل دی ان‌ای در دست آماده سازی است و به زودی به ایران ارسال می‌شود./ میزان