معاون حقوقی رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از شنیدن انتقادات در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نقد  حق جامعه است و نشان‌دهنده اهمیت کار آموزش است، می‌دانم ایراداتی هست که حتماً اصلاح می‌شود.

 

157614460.jpg (77 KB)

 

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری در ششمین نشست گفت وگوی هفته در بستر شبکه شاد با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارت آموزش و پرورش و روسای مناطق آموزش و پرورش ایران که به صورت ویدئو کنفرانس از طریق شبکه شاد در محل وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به احساس عمومی جامعه نسبت به مسئله آموزش و پرورش بیان کرد: با هر تفسیری که ارزیابی کنیم، جایی از اینجا مهم‌تر نیست و مسئلهای مهمتر از آموزش وجود ندارد. حق بر آموزش در فصل سه و نیز در بخش‌های اولیه قانون اساسی مثل اصل سه آمده و حق بر آموزش یک حق بنیادین و اساسی مردم ایران است و تقریباً تمام حقوق دیگر بدون این حق بی‌معنی است.

وی با اشاره به انتقادات اخیری که از آموزش و پرورش به وجود آمد، ادامه داد: انتقادی که می‌شود، نشان دهنده اهمیت آموزش و پرورش و اثری است که بر جامعه دارد. نقد هر چقدر هم در ظاهر آزار دهنده باشد، حق جامعه است و نشان‌دهنده اهمیت کار آموزش است. میدانم که ایراداتی هست که حتماً اصلاح می‌ شود. می‌دانم که تلاش‌هایی طی دهه‌ها شده و در همین دوره خاص هم همین‌طور، برای این‌که دختران جامعه از همان آموزش‌ها و امکاناتی برخوردار باشند که نیمه دیگر، یعنی پسران و آقایان برخوردار هستند.

همه ما اهمیت این موضوع را می‌دانیم و همه ما بر این باوریم که ممکن نیست که یک نیمه‌ای احساس خوشبختی نکند ولی نیمه دیگر این احساس را داشته باشد. خوشبختی امری جمعی است و مرد و زن در این جامعه می‌خواهند که احساس خوشبختی بکنند و آموزش عنصر اصلی آن است. مطمئنم که هر نقصی در این رابطه باشد، این همت و اهتمام وجود دارد که رفع شود و انتظارات مشروع جامعه را از این منظر پاسخ بدهد.

جنیدی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم و تاکنون 730 هزار نفر از دختران این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و بیش از 11 هزار نفر نیز آموزش‌های خوب زیستن را دریافت کرده‌اند که تقویت مهارت‌های ارتباطی دختران نیز از سال 92 در حال اجرا است و تاکنون 752 هزار نفر در این دوره‌ها مشارکت داشتند./ ایرنا