به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 به تعداد مورد نیاز مجموعاَ 3845 نفر، کارآموز وکالت می‌پذیرند. ثبت نام این آزمون از روز یکشنبه 6 مهرماه تا روز چهارشنبه 16 مهرماه 1399 انجام خواهد شد.

 

12341.jpeg (60 KB)

 

3شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

1-3- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2-3- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده‌های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

3-3 - شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام  سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

4-3- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می‌شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

4مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

1-4- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند 2-3 و تبصره های آن،  بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg   و با اندازه حدود 595 در 842 pixels و با وضوح تصویری 72 dpi .

2-4- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و در قالب jpg   و با اندازه حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصویری 72dpi .

3-4- هزینه ثبت‌نام مبلغ  1.500.000  (یک میلیون و پانصد هزار) ریال (معادل صد و پنجاه هزار تومان)

4-4-  اسکن عکس متقاضی:

متقاضیان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه‌های 4×3 جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و در قالب jpg   و با اندازه حداقل 200 در 300 تا حداکثر 300 در 400 pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از 70 کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. تا حد امکان عکس ها سیاه و سفید و یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

5-4- متقاضیانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می‌باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) وضعیت معلولیت و استفاده از منشی را برای دریافت تاییدیه از سازمان بهزیستی کشور در قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام اعلام نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 هیچ گونه سهمیه فوق‌العاده‌ای برای پذیرش این متقاضیان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با اعلام معلولیت از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

5- نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

1-5- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از روز یکشنبه مورخ 1399/07/06 لغایت روز چهارشنبه مورخ 1399/07/16 انجام خواهد شد.

2-5- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند 1-5، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

3-5- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان باید با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایرانwww.scoda.ir   به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

4-5- با توجه به برگزاری آزمون سال جاری در همه مراکز استانها، متقاضیان آزمون می‌توانند صرف نظر از کانون انتخابی، مرکز استان محل سکونت خود را به عنوان محل آزمون تعیین نمایند. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

5-5- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ 1399/09/28 می‌باشد.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)