رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های سازمان، هنوز پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده هواپیمای اوکراینی از سوی دولت محقق نشده است.

 

11175401_164.jpg (55 KB)

 

شکرالله بهرامی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه از انجام مراحل تخصصی بررسی‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و در این رابطه بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای بررسی دقیق‌تر پرونده، اقدام به شبیه سازی حادثه نیز کرده است.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر لازم است به صورت جدی از سوی دولت پیگیری و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده است که با وجود پیگیری‌های این سازمان هنوز محقق نشده است.

رئیس قوه قضاییه نیز با تقدیر از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، تبیین دقیق ابعاد و زوایای حقوقی مسئله برای خانواده‌های جانباختگان در این سانحه هوایی را در اطمینان بخشی به آنها نسبت به تلاش دستگاه قضا برای پیگیری حقوقشان موثر دانست و نسبت به پیگیری موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در جلسه مسئولان عالی قوا تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ پرواز شماره 752 هواپیمایی بین‌المللی اوکراین که از تهران به مقصد کی‌یف اوکراین در پرواز بود صبح روز 18 دی 1398 اشتباها هدف موشک‌های پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سقوط کرد./ ایسنا