مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران اظهار داشت: نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی طبق مصوبه سال 1398 مجلس شورای اسلامی ایران، صادر و تحویل شد.

 

157301231.jpg (54 KB)

 

منصور حاجی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، 18هزار و 300 نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی شد.

وی ادامه داد: از تعداد افرادی که در سایت فوق‌الذکر ثبت نام داشته، یک هزار و 51 پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و یک هزار و 400 پرونده نیز در دست اقدام است.

منصور حاجی افزود: این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد./ ایرنا