حسن درویشیان اظهار داشت: طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع است و قطعا با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کنیم.

 

Bazresi1.jpg (81 KB)

 

حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با این موضوع بیان کرد: مدیریت یکی از شرکت‌ها اعلام کرده است که می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند و قرار بر این شد پیگیری کنیم که طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع شود.
وی ادامه داد: هر واحد تولیدی که به تملک بانک در می‌آید، نباید تعطیل شود و ما ترجیحمان این است که این دست واحدهای تملیکی به دست مالکان آنها اداره و مطالبات بانک‌ها هم به نحوی پرداخت شود؛ واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در سطح کشور شناسایی شده است و آمار کاملی از اینکه چه تعداد از این واحدها از گردونه تولید خارج و چه تعداد همچنان تولید می‌کنند، به دست آمده است. از سوی دیگر بانک‌ها نیز به دنبال بازگرداندن این واحدها هستند در نتیجه به هرحال همه ما می‌بایست کمک کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مقابله با اخلالگری و فساد در حوزه اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، قاطبه تولیدکنندگان و کارآفرینان افراد سالم و دنبال تولید واقعی هستند و اگر افرادی انگشت شمار و به تعداد کم بخواهند از این فرصت و ظرفیت کشور سوءاستفاده کنند، باید برخورد لازم با آنها صورت گیرد.
درویشیان با بیان اینکه در همین چند ماه گذشته تعدادی از کسانی که وظیفه‌شان را در حوزه تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضائی معرفی کرده و هشدارهای متعددی را نیز در این چند ماه به مسئولان برای حمایت از تولید داده‌ایم، بیان کرد: همکاران ما در سازمان بازرسی بیش از 150 بازدید در ماه‌های اخیر از واحدهای تولیدی داشته‌اند و پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است./ ایسنا