رییس سازمان پزشکی قانونی در خصوص پرونده آزاده نامداری اظهار داشت: در این زمینه ابعاد اجتماعی و پزشکی و اخلاقی هست و اگر اعلام کنیم فردی خودکشی کرده یا نکرده تبعاتی برای فرد و خانواده متوفی دارد.

عباس مسجدی آرانی در نشست خبری که امروز در محل سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه آزمایشات و نظریه پزشکی قانونی در پرونده آزاده نامداری و همچنین علت فوت و نظریه پزشکی دبیر اول سفارت سوییس چیست، چه بود؟ بیان کرد: ما یک سازمان علمی و تخصصی هستیم و ما یک بخش از 10  بخش رسیدگی پرونده هستیم و به همین جهت در اطلاع رسانی هم معذوریم و به عهده قاضی پرونده هست.

وی ادامه داد: افرادی که معروف هستند تلاش این است که رسیدگی را زودتر انجام دهیم و به مرجع قضایی اعلام کنیم. در این زمینه هم ابعاد اجتماعی و پزشکی و اخلاقی هست و اگر اعلام کنیم فردی خودکشی کرده یا نکرده تبعاتی برای فرد و خانواده متوفی دارد. در دو مورد پرونده‌ها رسیدگی انجام شده، به مرجع قضایی آن را اعلام کردیم و نحوه اطلاع رسانی با قوه قضاییه و قاضی است.

مسجدی آرانی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده خانم نامداری انجام و تمام شده و نتیجه هم اعلام شده است و چیز خاصی ندارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی همچنین درباره آمارهای نزاع و درگیری گفت: در مجموع آمار پرونده‌های نزاع در سال 99 نسبت به سال 98 افزایش نیم درصد را داشته است و در این زمینه از 582 هزار و 567 مورد پرونده در سال 98 به 585 هزار و 374 مورد در سال 99 رسید. در این بین آمار کودک‌آزاری نیز با افزایش سه درصد به دو هزار و 544 مورد رسید. آمار همسر آزاری نیز 80 هزار و 167 مورد بوده است.
مسجدی آرانی  با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی گفت: در سال 99 مجموع پرونده‌های ما در این زمینه با کاهشی 20.5 درصد روبرو بود و از 348 هزار و 278 مورد در سال 98 به 276 هزار و 771 مورد در سال 99 رسید.
وی افزود: موارد فوتی در شال 99  نیز با کاهش 9.1 درصد به 15 هزار و 396 مورد رسید. آمار فوتی‌ها در سال 98، 16هزار و 946 مورد و در سال 97 ، 17 هزار و 183 مورد بوده است. تحلیل ما این است که این کاهش آمار ناشی از شرایط شیوع کرونا نیز بوده است./ ایسنا