علیرضا آوایی اظهار داشت: مدرک‌گرایی و توسعه کمی آموزش حقوق به تنهایی راه به جایی نخواهد برد و رسالت امروز دانشکده‌های حقوق را محقق نخواهد کرد.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری امروز (یکم خرداد) در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز که در محل این دانشگاه برگزار شد، در این رابطه بیان کرد: امیدوارم دانشکده‌ای که بنا است در این دانشگاه با عنوان دانشکده حقوق و علوم سیاسی فعالیت کند، در انجام رسالت خود موفق باشد و انسان‌های بزرگی از جهت علمی، انسانی، اخلاقی و معنوی به کشور تحویل دهد. مدرک‌گرایی و توسعه کمی آموزش حقوق به تنهایی راه به جایی نخواهد برد و رسالت امروز دانشکده‌های حقوق را محقق نخواهد کرد و تناسبی با جایگاه تاریخی و پیشینه گذشته این نهاد کهن نخواهد داشت.

وی ادامه داد: افتتاح دانشکده حقوق و علوم سیاسی، فرصت مناسبتی است تا به تاریخ دانشکده حقوق در کشور عزیزمان توجه کنیم و از گذشتگان و پیشکسوتان این مسیر، یادکرد نیکویی داشته باشیم. در این فرصت مناسب است، بیاندیشیم که چه کسانی آغازگر این مسیر بودند، از کجا آغاز کردند و چه کسانی مسیر دانش اندوزی حقوق را توسعه دادند، چه اهدافی را دنبال می‌کردند، فلسفه اصلی شکل گیری دانشکده حقوق چه بوده، چه موانعی پیش رو داشتند، چگونه بر این موانع فائق آمدند و اکنون دانشکده‌های حقوق با چه وظایف و اولویت‌هایی مواجه هستند؟

 وزیر دادگستری ضمن اشاره به اهمیت پژوهش اضافه کرد: لازم است فعالیت‌های پژوهشی دانشکده‌های حقوق در ارتباط با نقد و تحلیل آراء باشد. این یکی از خلاهایی است که اکنون داریم. نقد آراء توسط دانشکده‌ها و حقوقدانان یکی از مواردی است که می‌تواند کیفیت آراء را در کشور ارتقاء دهد. در این زمینه خوشبختانه در سند تحول قضایی، فضای مناسب برای نقد آراء توسط دانشگاه‌ها و حقوقدانان پیش‌بینی شده است و در قوانین مختلف نیز ظرفیت‌های زمینه‌ساز وجود دارد./ ایسنا