غلامحسین اسماعیلی در رابطه با حادثه اتوبوس خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه کارشناسی این است که  50 درصد تقصیر متوجه راننده بوده و 50 درصد تقصیر عوامل و مسئولان مختلف بوده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در چهل و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، در رابطه با رسیدگی های قضایی به حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: در رابطه با حادثه اتوبوس خبرنگاران نتیجه کارشناسی این است که  50 درصد تقصیر متوجه راننده بوده و50 درصد تقصیر عوامل و مسئولان مختلف بوده است.

وی ادامه داد: البته به این نظریه ممکن است اعتراض شود اما تاکید شده در هر حال پرونده با سرعت و دقت و جامعیت رسیدگی شود. اگر فرایند کارشناسی طولانی نباشد، در اسرع وقت نتیجه را  اعلام می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره قطع برق و خاموشی‌های اخیر و دستور رئیس دستگاه قضا برای بررسی این موضوع گفت: پرونده مشخصی باز نشده اما سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور به موضوع قطعی برق ورود کردند، اگر سازمان بازرسی و دادستانی به این نتیجه برسند که اعمال مجرمانه در این رابطه صورت گرفته است، پرونده برخورد با مسببان قطعی برق آن هم با نظر کارشناسان تشکیل خواهد شد. سهم هر یک از نهادها مشخص شده و اینکه چقدر عوامل عمدی بوده، نیازمند گزارش‌های تخصصی است و به علل مربوط به این موضوع توسط سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور حتما رسیدگی می‌شود.

وی افزود: قطعی برق و خاموشی ها دغدغه شهروندان است و مسئولین باید به دغدغه و خاموشی های مکرر توجه داشته باشند و در قوه قضاییه ما وظیفه خود را آغاز کردیم و به سرانجام نرسیدیم، مردم انتظار نداشتند با پشتوانه غنی کشور، در فصل تابستان با این مشکل روبرو شوند. انتظار این  است که شرایط پیش رو را برنامه ریزی کنند تا  مردم با مشکل قطعی برق روبرو نشوند؛ در قوه قضائیه ابعاد آنرا بررسی می کنیم./ ایسنا