عکس برداری از بانوان فاقد حجاب اسلامی

پرسش

سلام دیروز در خیابان شریعتی به سمت تجریش با مادرم در حال پیاده روی بودیم، بدون اینکه آقایون و خانمای گشت ارشاد به ما تذکر بدن شروع کردن به فیلم برداری و عکس برداری از ما، ما هیچی نگفتیم و به راهمون ادامه دادیم، اما ترس از این دارم پرونده سازی کنند علیه من و مادرم که دو شهروند معمولی این جامعه هستیم و آزارمون به یک مورچه هم نمیرسه؟

پاسخ مشاور

اگر پرونده ای علیه شما تشکیل شود، در سامانه ثنا به شما ابلاغ خواهد شد پس اگر پیش تر عضو سامانه ثنا نشده اید، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام و چند روز یکبار نیز آن را مشاهده کنید تا اگر ابلاغی برای شما آمد بتوانید موضوع را پیگیری کنید. در مجموع تا در سامانه ثنا ابلاغی برای شما نیامده است، به هیچ تماس تلفنی پاسخ ندهید.

کشف حجاب یا نداشتن حجاب اسلامی، جرم انگاری شده است و در صورتی که حجاب نداشته اید، مرتکب جرم عمومی شده اید اما مادامی که برای شما از سامانه ثنا ابلاغ آمد، حتماً به همراه وکیل دادگستری در دادسرا حاضر شوید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.