استفاده اختصاصی از مشاعات

پرسش

سلام وقت بخیر در آپارتمانی ساکن هستیم که در پشت محل پارکینگ واحد خودم فضایی وجود دارد که امکان پارک ماشین اضافه بدون هیچگونه مزاحمتی برای دیگران را بنده می دهد و از آن استفاده می کنم تا بحال هم هیچ کدام از همسایه ها اعتراضی نداشتند ولی اخیرا سه واحد از 10 واحد مخالفت می کنند در حالی که خودشان هم در مشاعات ساختمان (جلوی درب هر واحد و راه پله) جاکفشی، دوچرخه و... قرار می دهند ولی فقط با پارک خودرو در قسمت غیر پارکینگ مخالف هستند و حتی در صورتجلسه ای که همه اهالی امضا کردند مقرر شد همه وسایل از مشاعات برداشته شود و کسی ماشین اضافه در پارکینگ پارک نکند طبق توافق بنده هم در مشاعات وسایل اضافه قرار ندادم و هم ماشین اضافه پارک نکردم ولی بقیه همسایه ها رعایت نکردند و بنده هم پس از دو هفته که بقیه همسایه ها تعهدات خود را انجام نداند مجدد ماشین اضافه را درپارکینگ قرار دادم. آیا اگر همسایه شکایت کنند فقط بنده محکوم هستم و یا آنها هم بدلیل عدم انجام تعهدات محکوم هستند؟

پاسخ مشاور

سلام اینکه آن بخش از پشت پارکینگ خالی است دلیل بر این نمی شود که شما بطور اختصاصی از آن استفاده کنید چون جزء مشاعات است و سایرین نیز نمی توانند در قسمت های مشترک وسایلی بگذارند.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.