عدم تخلیه ملک

پرسش

سلام . وقت بخیر. سوالی داشتم. من در حال خرید یه واحد آپارتمان در تهران بصورت وکالتی هستم. یعنی وکیل فروشنده هم هستم. با توجه به اینکه آپارتمان در حال حاضر مستاجر داره و ایشون قبلا بعلت کرونا حاضر به تخلیه ی منزل نشده بودن ، الان که من در حال خرید هستم و مایلم خودم ساکن اونجا بشم، از نظر قانونی فروشنده یا خودم چطور و از چه راهی به مستاجر اطلاع بدیم که باید خونه رو تخلیه کنه که این اطلاع رسانی بعنوان مدرک مستدل تلقی بشه . تا اگه احیانا خونه رو تخلیه نکرد بشه به اون مدرک استناد کرد که مهلت قانونی به مستاجر داده شده . چون اگه مستاجر بعد از مهلت قانونی تخلیه نکنه میخوام شکایت کنم ازشون. پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم.

پاسخ مشاور

بدواً اظهارنامه ای برای مستاجر ارسال نمایید که با وجود انقضای مدت قرارداد اجاره نسبت به تخلیه اقدام کند و اگر اقدامی حاصل نشد، چون مؤجر محسوب نمی شوید، بایست دادخواست خلع ید اقامه کنید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.