تفاهم نامه بنیانگذاران استارتاپ

پرسش

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما 1- آیا این قرارداد برای ما بار بیمه ، تامین اجتماعی و مالیات حقوق بهمراه می آورد؟ 2- در استارتاپ امکان جابجایی اعضا وجود دارد و در این صورت هر سری باید قرار کامل بازنویسی شود.آیا امکان تنظیم چند قرارداد بصورت دو طرفه بین مدیر و هر یک از موسسین وجود دارد؟ لازم به ذکر است قرارداد باید بصورت حقیقی تنظیم شود و در صورت صلاحدید ایجاد قرارداد پیمانکاری با چه شرایطی میتواند جایگزین این قرارداد شود. - از افراد فقط 1 نفر اورده مالی دارد و کل ایده و حقوق به اسم بنده است و سایرین از لحاظ همکاری در کار شرکت دارند. باتشکر؟

پاسخ مشاور

نسبت به بیمه و تامین اجتماعی پاسخ منفی است اما چن قصد تاسیس یک استارتاپ را دارید، مشمول مالیات و دارایی سالیانه خواهید شد. نسبت به پرسش دوم، منعی در این خصوص ندارد اما بایست الحاقیه به قرارداد هم بنیانگذاران پیوست شود. نسبت به پرسش سوم، اینکه درخواست انعقاد قرارداد پیمارنکاری دارید، بایست توضیحات بیشتری بدهید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.