عدم پرداخت ودیعه مستاجر و تخلیه نکردن

پرسش

سلام در موعد مقرر تخلیه منزل، بنده از سه روز قبل برای اجاره ملک جدید به املاک مراجعه و قرارداد جدیدی با پرداخت بیعانه، امضا نمودم و برحسب تاریخ تخلیه مابقی ودیعه قرار شد در تاریخ تخلیه منزل قبلی به موجر جدید پرداخت گردد. لکن موجر در تاریخ تخلیه حاضر نشدند و اظهار کردندکه من فراموش کردم منزل را به املاک بسپارم و پولی ندارم. باید صبر کنید تا مستاجر جدید پیدا شود تا پولتان را بگیرید.در صورتیکه یک هفته قبل به ایشان اطلاع داده بودم و در نهایت ساعت 1400 روز پنجشنبه که دو روز تعطیلی جمعه و مناسبتی در پی داشت از مبلغ ودیعه بنده که 180م بود ، 110 تومان واریز کرد و بنده عملا هیچ کاری با این مبلغ نتوانستم انجام دهم.و همان 110م را برای موجر جدید واریز کردم و چون مابقی ودیعه را نداشتم که واریز کنم قرار داد جدید فسخ گردید. درضمن طی مدت ده روز بنده بارها باموجر قبل خود تماس گرفتم ولی یا جواب ندادند و یکبار هم پسر ایشان با الفاظ رکیک و فحاشی ناموسی نسبت به همسر و مادر و خواهر بنده جواب دادند.‌ درضمن موجر من چون خانم هستند و خیلی هم ادا و اصول مذهبی را به نمایش میگذارند بامظلوم نمایی، رییس کلانتری را هم فریب دادند. در صورتیکه روز تخلیه و چند روز بعد بنده هم گزارش کلانتری نسبت به آماده بودن جهت تخلیه و کامیون جهت بارکیری را از کلانتری محل و رییس کلانتری گرفته بودم .یک اظهارنامه به ایشان فرستادم که مابقی پول و خسارت فسخ قراردادی که منعقد کردم که جمعا 12م بوده بعلاوه خسارت در پردلخت کامل ودیعه را برایشان فرستادم و ایشان هم با یک اظهارنامه نسبت هایه دروغ و همسو کردن رییس کلانتری از بنده تقاضای خسارت دارم . امیدوارم با مشاوره خود بنده را در رسیدن به حق قانونی و شرعی یاری نمایید. با تشکر

پاسخ مشاور

شما در تاریخ پایان قرارداد اجاره می بایست از شورای حل اختلاف تقاضای تامین دلیل نسبت به تخلیه ملک انجام می دادید که بتوانید از ایشان خسارت مطالبه کنید در غیر اینصورت تلاش شود تا موضوع از طریق سازش و مصالحه حل گردد.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.