کلاهبرداری از طریق ضمانت بانک و چک

پرسش

سلام و ادب من سال 93 در کرج و اندیشه شخصی از همسایگانم بصورت خانوادگی رابطه برقرار کردن با من ، ازم خواستن ضامنشون بشم برای دریافت وام ، و بعد از کلی رفت و آمد مجبور شدم و پذیرفتم و 3فقره چک 92 میلیون تومانی از من خواستن و یک چک به همان مبلغ بمن بابت ضمانت دادن ، حالا متوجه شدم اون شخص با یکبرگه اون چک ها وام گرفته به اسم من و با 2 برگ دیگه ضمانت 2نفر دیگرو کرده و مجدد وام گرفته که در حالت دوم من را ضامن کرده . و حتی برای گرفتن پول واریز شده وام بحسابه من ، توسط رئیس بانک اقدام کرده (رئیس بانک و این شخص بده بستان داشتن) حال نمیدانم چه کنم و حتی نمیتوانم کارت بانکی اخذ کنم... 1_میخواستم بدونم آیا راه نجاتی هست میخواستم بدونم میشه بصورت خانوادگی ازشون شکایت کنم و کارت ملیشون و حسابهاشونو مسدود کنم به جرم کلاهبرداری؟ و مهم اینکه این که متوجه شدم این شخص به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری دیگر تحت پیگرده از طریق دادسرای تهران 2_میخواستم بدونم هزینه تنظیم لایحه یا طرح دعوی برای این داستان چقدر خواهد شد🙏

پاسخ مشاور

نسبت به چک ضمانت ایشان اقدام کنید، شما با رضایت چک سفید در اختیار ایشان قرار داده اید و جرمی اتفاق نیفتاده است. هزینه طرح دعوا سه و نیم درصد مبلغ چک ضمانتی است که در اختیار شما قرار داده است.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.