koodak copy.jpeg (32 KB)
 
 
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با مدیر منطقه خاورمیانه یونیسف اعلام کرد: فعالیت های مرجع ملی و سازمان یونیسف هم راستا هستند. ما باید همکاری های مشترک خود را تقویت کنیم.
محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جریان دیدار با چای بان، مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه یونیسف با همراهی رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران و نماینده وزارت خارجه در محل وزارت دادگستری بیان کرد: نتیجه عملی تحریم های علیه کشور، به خصوص تحریم های دارویی و غذایی باعث تشدید مشکلات کودکان کشور می گردد که برخلاف قوانین بین المللی است. من به کودکان قول داده ام که ندای مظلومیت آنها را به گوش جنابعالی برسانم. وی ادامه داد: فعالیت های مرجع ملی در عرصه داخلی و بین المللی و اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و سازمان یونیسف هم راستا هستند، به همین دلیل ما باید همکاری های مشترک خود را تقویت و برنامه هایی را به مورد اجرا بگذاریم که موجب ارتقاء حقوق کودک در ایران شود.
چای بان نیز در این دیدار تاکید کرد: کودکان نباید تحت تاثیر تحریم باشند و در خصوص تهیه داروهای کودکان بیماری های خاص اعلام آمادگی و قول همکاری داد.
در این ملاقات خانم ابرایان نماینده یونیسف در ایران نیز به مدرسه تابستانه حقوق کودک در تبریز اشاره کرد و آمادگی خود را برای همکاری و برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق کودک در آذر ماه اعلام کرد./ ایلنا