دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اعلام کرد: کودک آزاری، خشونت علیه کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل و کودک همسری از جمله آسیب‌های جدی کودکان در استان ‌های کشور است.
 
 
kudakhamsari.jpeg (59 KB)
 
 
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در گرگان بیان کرد: 70 هزار کودک کار در کشور شناسایی شده اند و وضعیت کودکان در بعضی از استان های کشور بسیار نامناسب است، کارهای برزمین مانده هم در حوزه حقوق کودک بسیار زیاد است. نگاه به کودک باید نگاهی ویژه باشد، کودکان در معرض آسیب های متعدد و مداومی قرار دارند و به دلیل فقدان توانایی دفاع از حقوق خود، همواره مورد ظلم قرار می گیرند.
وی ادامه داد: کودک آزاری، خشونت علیه کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل و کودک همسری از جمله آسیب‌های جدی کودکان در استان ‌های کشور است که رعایت دقیق قوانین و مقررات از تعداد این آسیب ها کم خواهد کرد.کاهش کودک همسری نیز نیازمند تقویت حمایت قضایی از کودکان، افزایش قانونی سن رشد و آگاهی‌رسانی به خانواده ‌ها است. 
وی در آخر تاکید کرد: حل این مشکلات اجتماعی در گرو اتخاذ تصمیمات برآمده از جامعه و دوری کردن از رویکردهای سیاسی، نظامی و امنیتی است./ ایرنا