معاون فرهنگی وزیر علوم: از کل دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر در سراسر کشور، حدود 17 دانشجو همچنان در بازداشت هستند که اغلب این دانشجویان از دانشگاه تهران هستند.
 
 
dd.jpeg (53 KB)
 
 
دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم در آستانه روز دانشجو بیان کرد: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که همکاری‌های لازم را برای برگزاری برنامه‌های روز دانشجو داشته باشند و تمامی اهتمام خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم به کار گیرند. بر اساس آماری که دریافت کردیم، تا دو روز گذشته حدود 320 درخواست و برنامه از سوی تشکل‌های دانشجویی داشتیم، بسیاری از این برنامه‌ها بررسی شدند و به‌ آن‌ها پاسخ مثبت داده شد و این گونه هم نبوده است که دانشگاهی به برنامه‌ خاصی از یک تشکل خاص اجازه برگزاری ندهد، سیاست‌ ما در روز دانشجو این است که تشکل‌های دانشجویی در این زمینه به صورت فعال حاضر شوند و دانشجویان خودشان تریبون‌دار برنامه‌های روز دانشجو باشند.
وی به آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر اشاره و بیان کرد:‌ در حال حاضر تعداد 17 دانشجوی بازداشتی وقایع اخیر همچنان در بازداشت به سر می‌برند که اغلب آنها از دانشجویان دانشگاه تهران هستند و امیدواریم با پیگیری‌های لازم این دانشجویان نیز به‌زودی آزاد شوند. البته بر اساس پیگیری‌ های صورت گرفته، مشخص شد که خبر ورود آمبولانس به این دانشگاه‌ و بازداشت تعدادی از دانشجویان واقعیت نداشته و آمبولانس همیشه به منظور کمک به دانشجویان در دانشگاه تهران مستقر است./ ایسنا