حسن روحانی نیا از وجود 800 دفتر فعال خدمات قضایی و طرح افزایش آنها به 1500 دفتر ، پتانسیل امکان ملاقات خانواده زندانیان با فرد زندانی بصورت مجازی در دفاتر خدمات و طرح دستبند و پابند های الکترونیکی سخن گفت.
 
 
khadamat.jpeg (50 KB)
 
 
حسن روحانی نیا، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه در رابطه با ابلاغ سیاست های اصل 44  گفت: این امر فرصت طلایی را، در اختیار سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی گذاشت، برای اینکه امور غیرحاکمیتی خود را به بخش خصوصی منتقل کنند، در همین راستا دفتر الکترونیک را بصورت قانونی ایجاد کرد. همچنین قوه قضائیه با محدودیت‌های نیروی انسانی مواجه است و ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی توانسته کمک شایانی با این محدودیت‌ها کنند. هم اکنون حدود 800 دفتر فعال خدمات الکترونیک قضایی در کشور داریم که بزودی به 1500 دفتر افزایش می یابد. این دفاتر زیر نظر قوه قضاییه و تحت نظارت دستگاه قضایی است، البته هنوز از خدمات دفاتر به طور جدی استفاده نکردیم.
وی ادامه داد: در خصوص ملاقات زندانیان این امکان را داریم که خانواده زندانیان بتوانند در دفاتر خدمات بصورت مجازی با فرد زندانی ملاقات و دیدار شفاف داشته باشند، این امر بخش قابل توجهی از آثار منفی مراجعه خانواده زندانیان به زندان ها را کاهش می دهد. موضوع زندان موضوع حاکمیتی  است و تغییر فضایی که امکان ارتباط بین داخل و خارج زندان رخ دهد، مستلزم تایید مراجع نظارتی و تغییر برخی آیین نامه هاست و بزودی انجام می شود و انشالله با کمک و همراهی سازمان زندان ها این زمینه سریعتر فراهم می شود.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره اینکه اجرای طرح دستبند و پابندهای الکترونیکی تا چه اندازه موفق بوده و توسعه پیدا کرده است، گفت: این پروژه پیشرو و ارزشمند قوه قضاییه بوده که با جسارت پا به عرصه گذاشته است. این طرح از سال 94 عملیاتی شده و مدیر اجرایی دارد و بهتر است آنها موضوع را عنوان کنند اما بطور اجمالی در کشور حدود 500 زندانی از این امکان بهره مند شدند و برخی تحت نظارتند و برخی محکومیتشان سپری و پابند از آنها منفک شده است. این طرح فوق العاده ای در حفظ خانواده زندانیان است و اثرات فوق العاده‌ای دارد./ ایسنا