محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: بنا بر گزارش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سواد کوه، در ساعت دو و چهل و پنج دقیقه بامداد پنجشنبه اتوبوس تهران- گنبدکاووس، در مسیر سوادکوه قبل از عبور خطیرکوه به داخل دره  واژگون شده است. متاسفانه، تاکنون 24 نفر مصدوم شده‌ و 19 نفر فوت کرده اند که شامل راننده و کمک راننده اتوبوس هم میشود. با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده علت حادثه نقض فنی در سیستم ترمز بوده است. تحقیقات بیشتر در این خصوص در دستور کار دادستان شهرستان سوادکوه قرار دارد.
وی ضمن تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه و آرزوی سلامتی برای مصدومان، ادامه داد: جان انسان‌ها شریف و عزیز است. اینجانب این ضایعه را به عموم مردم ایران تسلیت گفته و از خداوند رحمان برای آن عزیزان رحمت و برای سایر بازماندگان سلامتی را آرزومندم.
لازم به ذکر است محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، شخصا از محل حادثه بازدید کرده و تأکیدات لازم در راستای تسریع اقدامات قانونی، احراز هویت و تحویل جسد متوفیان به خانواده‌ها را به پزشکی قانونی استان ابلاغ کرده است. وی همچنین از مصدومین در بیمارستان زیراب عیادت کرده است./ ایلنا