رییس کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: یکی از اهداف تاسیس کانون اصلاح و تربیت، جداسازی کودکان و نوجوانان معارض قانون با مجرمین بزرگسال است.
 
 
ax.jpeg (49 KB)
 
 
محسن شمس زارع رییس کانون اصلاح و تربیت تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: بحث بزهکاری کودکان و نوجوانان و عوامل انگیزه های ارتکاب بزه از سوی آنها، همیشه مورد توجه جامعه شناسان جوامع بشری بوده است. در همین راستا در کشور ما نیز، در 1347 کانون اصلاح و تربیت ساخته شد. این کانون به منظور نگهداری از کودکان زیر 18 سال معارض با قانون تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد دولتی محسوب می شود که زیر نظر اداره کل زندان های استان تهران و سازمان زندانها و قوه قضاییه فعالیت می‌کند. یکی از اهداف تاسیس این کانون، جداسازی کودکان و نوجوانان معارض قانون با مجرمین بزرگسال است. بزرگسالان در زمان ارتکاب جرم با نیت مجرمانه اقدامات خود را انجام می دهند و بالغ بوده و برخی از آنها هم حرفه ای هستند ولی نوجوانان این گونه نیستند؛ لذا نگهداری کودکان و نوجوانان با مجرمین بزرگسال خطرناک است و ممکن است باعث انتقال تجارب سو به کودکان شود. در همین راستا، این امر نهادینه شد که کودکان باید جدا از مجرمان بزرگسال در یک محل جداگانه نگهداری شوند.
وی ادامه داد: از آنجایی که اعدام کودکان زیر 18 سال در قانون جدید مجازات اسلامی ممنوع شده است، یکی دیگر از تلاش های ما این است که با پرداخت دیه بتوانیم این کودکان را آزاد کنیم؛ مثلا با برگزاری تئاتر و جشن گلریزان و کمک های خیرین، دو نفر از مددجویان را که مرتکب قتل هم شده بودند، با پرداخت دیه آزاد کردیم./ ایسنا