رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد: باهدف کاهش رفت‌وآمد متهمان از زندان به دادگاه، گلستان برای برگزاری دادگاه‌های الکترونیک پیشگام می‌شود.

 

unnamed copy 2.jpg (73 KB)

 

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز (سه شنبه) در رابطه با این موضوع بیان کرد: در دادرسی الکترونیک، قاضی با استفاده از ارتباط تصویری اظهارات و دفاعیات متهم را اخذ می‌کند و نیاز به اعزام چندباره متهم از زندان به دادگاه نیست.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، امکان اجرای این طرح با حضور نماینده ویژه رئیس سازمان زندان‌های کشور بررسی و مقرر شد با فراهم شدن مقدمات، به‌زودی این طرح در گلستان اجرایی شود.

هاشمیان همچنین از افزایش استفاده از پابندهای الکترونیک برای محکومان خبر داد و گفت: هم‌ اکنون 12 محکوم با استفاده از این پابندها تحت نظارت هستند و امیدواریم با کمک سازمان زندان‌های کشور این رقم افزایش یابد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در ادامه جلسه به تلاش‌های دادگستری استان برای کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و اضافه کرد: در راستای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در کمتر از دوماه، حدود هزار و 300 محکوم که مشمول این دستورالعمل هستند از زندان آزاد شدند./ ایسنا