عنایت الله رحیمی با اشاره به ناآرامی شامگاه یکشنبه دهم فروردین‌ماه در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) اظهار کرد:‌ این ناآرامی در پی درگیری بین چند تن از زندانیان شکل گرفت؛ در این میان تعدادی از آنها قصد سوء استفاده داشتند که موفق به عملیاتی کردن نقشه خود نشدند.

 

Zendan-adel-abad-shiraz.jpg (80 KB)


عنایت الله رحیمی استاندار فارس امروز (دوشنبه) بیان کرد: در پی ناآرامی در زندان مرکزی شیراز، جلسه اضطراری شورای تامین استان با حضور نیروهای عمل‌کننده عضو این شورا برگزار شد و ناآرامی‌ها بدون هیچ‌گونه تلفات و آسیب جانی به حافظان امنیت و نیز زندانیان به پایان رسید. برخلاف اتفاقات برنامه‌ریزی شده در چند زندان کشور، هیچ زندانی امکان فرار از زندان عادل‌آباد را پیدا نکرد.

وی ادامه داد: بیشتر زندانیان حاضر در زندان عادل‌آباد، محکومان با جرائم خشن و خطرناک هستند و بواسطه داشتن محکومیت‌های سنگین، امکان بهره‌گیری از تسهیلات را ندارند؛ بنابراین، کنترل این ناآرامی نشان داد که نیروهای حافظ نظم و امنیت جامعه به عنوان خادمان مردم از درایت و اقتدار لازم برخوردار هستند و اجازه هیچ‌گونه ناامنی را به افرادی که قصد اقدامات ضدامنیتی و برهم زدن امنیت و آرامش مردم را دارند، نخواهند داد.
لازم به ذکر است که نخستین بار، شایعه فرار زندانیان از زندان عادل آباد در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و برخی افراد با انتشار تصاویری از خودروهای پلیس در اطراف این زندان، مدعی شدند که برخی زندانیان از این زندان فرار کرده اند./ ایرنا