خسروی‌زاد اظهار داشت: خودکشی یک دختر 12 ساله بدلیل فقر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

khodkoshi.jpg (35 KB)

 

افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام در رابطه با این موضوع بیان کرد: خودکشی یک دختر 12 ساله بدلیل فقر به هیچ وجه قابل قبول نیست. در تماس با مدیرکل بهزیستی از وی خواستم شخصا به روستای مورد نظر رفته و گزارشی از وضعیت این خانواده و نیازهای آنان ارائه دهد. نهادهای حمایتی موظف هستند بصورت مداوم وضعیت چنین خانواده‌هایی را مورد بررسی قرار داده تا از بروز چنین فجایعی پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: البته ابتدا بهزیستی موظف است نیازهای این خانواده را تامین کند؛ در صورت نیاز سازوکاری جهت کمک به این خانواده به رسانه‌ها ارائه می شود تا در اختیار خیرینی که قصد کمک به آنها را دارند قرار دهند.

براساس گزارش ایلنا، خانواده این دختر بی‌بضاعت هستند و پدرشان تحت پوشش بهزیستی است؛ خانواده ای با 4 فرزند و پدری که از ناحیه دست قادر به کار نیست و از طریق حقوق و مستمری بهزیستی امرار معاش می کند. این دختر که فرزند ارشد خانواده و کلاس پنجم ابتدایی بوده، چند روز قبل از سال جدید، از پدر و مادرش تقاضای خرید لباس نو برای عید را داشته که خانواده وی به علت عدم تمکن مالی نتوانسته‌اند درخواست دخترشان را اجابت کنند و به همین دلیل وی 17 فروردین ماه در منزل پدری اش اقدام به خودکشی کرده است.

در همین رابطه مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: پدر این خانواده تحت پوشش بهزیستی است و به علت سکته‌ مغزی دچار معلولیت شده است. اسفندماه 98 مبلغ یک میلیون و شصت و سه هزار و پانصد تومان به حساب پدر این خانواده واریز شد و در فروردین ماه تا واریز مستمری ایشان مبلغ چهارصد و شش هزار و پانصد تومان بطور علی الحساب دریافتی داشته اند. در سالهای گذشته هم یک بار مبلغ 6 میلیون تومان و بار دیگر مبلغ 8 میلیون تومان از طرف بهزیستی به ایشان کمک مالی شده است.

لازم به ذکر است که هلیلان از مناطق محروم استان ایلام است که حدود 4 ماه به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است. در استان ایلام نیز آمار خودکشی منجر به مرگ در سطح کشور وضعیت مناسبی ندارد و ایلام بر اساس اعلام پزشکی قانونی رتبه 2 الی 3 را در کشور دارا است./ ایلنا و رکنا