رئیس قوه قضائیه با تعیین وقت برای رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات دو تن از تولیدکنندگان، اعلام کرد: مشکلات کارخانه هپکو روز پنجشنبه همین هفته با حضور نمایندگان کارگری، استاندار استان مرکزی و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، در دفتر رییس قوه قضاییه بررسی می‌شود.

 

Confrans.jpg (120 KB)

 

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه که در آستانه روز کارگر میزبان اصحاب تولید و فعالان کارگری بود، درمورد نقش کارگران در تولید بیان کرد: کارگران به‌ عنوان سرمایه و محور اصلی جهش تولید در کشور هستند و سخن گفتن از رونق تولید بدون توجه به کارگر و حقوق کارگران بی‌‌معناست.

تعدادی از نمایندگان کارگری که در نشست حضور داشتند، به بیان دیدگاههای خود پرداخته و با اشاره به مشکلات کارگران با وجود پیگیری‌های رییس دستگاه قضا، خواستار ورود مجدد ایشان به این پروندهها و رسیدگی به آنها شدند.

رییس قوه قضاییه در واکنش به نظرات و گزارش‌های حاضران در جلسه با تأکید بر این‌که مسأله معیشت و حقوق کارگران باید بسیار محترم شمرده شود، به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارد نهایتاً ظرف 10 روز با همفکری کارگران و شورایعالی کار گزارش جامعی از نظام مسائل و مشکلات حوزه کارگری و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان کارگران تهیه کند تا برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

در این جلسه آیت الله رییسی با تعیین وقت برای رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات دو تن از تولیدکنندگان، اعلام کرد مشکلات کارخانه هپکو نیز روز پنجشنبه همین هفته با حضور نمایندگان کارگری، استاندار استان مرکزی و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، در دفتر رییس قوه قضاییه بررسی می‌شود./ میزان