رییس قوه قضاییه با اشاره به موضوع قتل رومینا دختر 13 ساله گیلانی گفت که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود.

 

Reisghove.jpg (69 KB)

 

سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه در رابطه با این موضوع بیان کرد: یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان، دوری از اخلاق است و عدالت در توزیع ظرفیت ها، تأمین معیشت مردم و توجه به اخلاق و معنویت در جامعه از مهم‌ترین اصول کاهش ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی است که باید بیش از همه مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین ضمن اشاره به حادثه کرمانشاه که منجر به فوت یکی از شهروندان این شهر شد و ماجرای کولبران ادامه داد: اگر در اجرای عدالت اولویتها در نظر گرفته نشود، بهجای برخورد با قاچاق سازمانیافته با کولبران برخورد میشود و بهجای تخریب ساختمانهای مجلل و شبهکاخهایی که بهصورت غیرمجاز و غیرقانونی ساخته میشوند، با آلونک‎‎ها برخورد میشود که این رویه اصلاً درست نیست. شهرداریها و جهاد کشاورزی باید در اجرای قانون، با کسانی که با پول و ثروت هنگفت، در مناطق خوش آب و هوا به صورت غیرمجاز ساخت و ساز میکنند، برخورد کنند. حتی در برخورد با قاچاق اگر با دانهدرشت ها و قاچاق سازمانیافته برخورد قاطع شود، موارد کوچک و جزئی هم تمام میشود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در رابطه با این موضوع گفت: واحد اجراییات شهرداری کرمانشاه برای تخریب خانه این شهروند کرمانشاهی اقدام کرده بود که پس از ممانعت نامبرده، اقدام به استفاده غیرمجاز از گاز فلفل کرده و با همکاری دو تن از کارکنان زن شهرداری وی را به یکی از کمپهای ترک اعتیاد شهرداری منتقل کردند که این شهروند در مسیر انتقال درگذشت. بررسی ها نشان میدهد که اقدام به تخریب توسط شهرداری غیرمجاز بوده و دستور کلی دادستانی کرمانشاه که شهرداری به آن برای تخریب ملک استناد میکند، تنها مربوط به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز بوده و تجویز تخریب در این دستور وجود نداشته است. شهردار منطقه و مدیر و معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه برکنار و از خدمت تعلیق شده اند و پرونده‌ای برای رسیدگی به مساله تحت عنوان سببیت در قتل شبه عمد در شعبه 2 بازپرسی دادستانی کرمانشاه تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است./ ایسنا