دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

 

61655425.jpg (52 KB)

 

در ابتدای جلسه، قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را ارائه دهد.

اکبر طبری بیان کرد: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ 20 سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام.

وی ادامه داد: روشن است این پرونده سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به 10 یا 15 سال گذشته است. تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلب‌شان ارتباطی به من ندارد.

وی مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم اضافه کرد: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم.

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: در ارتباط با دریافت رشوه به مبلغ 84 میلیارد ریال از حسن نجفی توضیح دهید.

متهم طبری پاسخ داد: اصلا قبول ندارم با او قراردادی نداشتم. قراردادم با فرهاد مشایخ بود و مشایخ این پول را داد که با هم ساخت و ساز کنیم، ارتباط مالی با نجفی نداشتم.

متهم در این جلسه گفت: با آقایان مشایخ و نجفی مانند سه برادر بودیم. اگر من 800 میلیارد هم بخواهم، این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد.اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم.

نماینده دادستان خطاب به متهم طبری گفت: دستمزد کارهایی که شما مدعی هستید در ساختمان انجام می‌دادید چقدر بوده است؟

متهم گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت به کسی ربطی ندارد که دریافتی من زیاد بوده.

متهم طبری پاسخ داد: خواهشم این است که در جلسه بعد شهردار وقت و رییس شورای وقت را احضار کنید و بیاورید.

لازم به ذکر است نماینده دادستان در این جلسه در ارتباط با پیام متهم منصوری به دادسرا و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت! / ایسنا