سیدحجت‌اله علم‌الهدی اظهار داشت: در ارتباط با فضای مجازی، کمیته‌ای در پژوهشگاه قوه قضائیه با همکاری دادستانی کل کشور راه‌اندازی شده است که در این کمیته تدوین پیش‌نویس ساماندهی قوانین مربوط به فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

 

reisPajoheshgah.jpeg (76 KB)

 

سیدحجت‌اله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدار کرد. در ابتدای این جلسه، نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح کردند که از جمله آنها نقش‌آفرینی پژوهشگاه قوه قضائیه در تدوین و اصلاح برخی قوانین به ویژه در حوزه فضای مجازی بود.

مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در این رابطه بیان کرد: پژوهشگاه قوه قضائیه باید  بتواند در حوزه تدوین و تصویب قوانین نقش موثری ایفا کرده و به نوعی در برخی مسائل ریل‌گذاری کند. به عنوان مثال قوانین مربوط به فضای مجازی یا قدیمی است یا اجرا نمی‌شود. به عنوان مثال در حوزه فعالیت‌های خارج از عرف سلبریتی‌ها در فضای مجازی، قوانینی نداریم.

سیدحجت‌اله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در پاسخ و درباره جایگاه پژوهشگاه قوه قضائیه در اصلاح و بروز رسانی قوانین مرتبط با فضای مجازی بیان کرد: در ارتباط با فضای مجازی، کمیته و کارگروهی در پژوهشگاه قوه قضائیه با همکاری دادستانی کل کشور راه‌اندازی شده که در این کمیته پیش‌نویسی برای ساماندهی قوانین مربوط به فضای مجازی در دستور کار است.

وی ادامه داد: یک گروه ویژه تحت عنوان گروه مطالعات قوانین و مقررات در پژوهشگاه قوه قضائیه راه‌اندازی شده است که کارویژه این گروه، کار کردن روی قوانین و مقررات اعم از دستورالعمل‌های رئیس قوه قضائیه و سایر قوانینی است که روزانه در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد. خوشبختانه ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در بحث تدوین و تصویب قوانین داریم و بنا داریم در عرصه اصلاح قوانین فعال باشیم./ ایسنا