آخرین جلسه رسیدگی به پرونده ١6 هزار میلیارد تومانی عباس ایروانی و 5 متهم دیگر برگزار شد.

 

157197940.jpg (66 KB)

 

این پرونده 6 متهم دارد که اتهام متهم ردیف اول عباس ایروانی، اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی به میزان ١5 هزار و ٧5٣ میلیارد و ٢66 میلیون تومان است.

عباس ایروانی فرزند رضا کارخانه دار، عبدالرحیم گرامند فرزند غلامرضا کارمند، فریدون ساعی فرزند محمدعلی مدیرعامل شرکت بازرسی مشاوران، همایون نکونام فرزند محمدرضا مدیرکل وقت دفتر نظارت سازمان ملی استاندارد ایران، حسین زارع میرک آباد، منصور مسعودی فرزند شهیداله کارمند متهمان این پرونده هستند.

در این جلسه عباس ایروانی متهم ردیف اول برای دفاع آخر از خود در جایگاه مخصوص قرار گرفت و بیان کرد: سال 1390 میزان بدهی ما 500 میلیارد تومان بود و در سال 98 بر اساس کیفرخواست صادر شده میزان بدهی ما 3 هزار میلیارد تومان ذکر شد و در همان کیفرخواست در دی ماه سال گذشته فاصله 3 ماه بدهی ما به 16 هزار میلیارد تومان رسید، اگر بخواهید امروز کیفرخواست دیگری برای من صادر کنید، بدهی به 32 هزار میلیارد تومان می‌رسد، پس می‌توانم تا پایان سال کسری بودجه دولت را هم جبران کنم.

وی ادامه داد: بدهی به بانک جرم نیست، افتخار ما این است که به بانک بدهی داشته باشیم. اگر من بدهی داشته باشم بانک وثایق مرا برمی‌دارد، طی این 30 سال گذشته من به بانک بهره‌های بسیاری هم دادم، اما بدهی بنده بعد از دهه 90 و با شروع تحریم‌ها آغاز شد که آن هم به دلیل افزایش قیمت دلار بوده است.

ما آمادگی داریم تا هر چه بدهی داریم را تماماً پرداخت کنیم، اموالم را حساب کنید و همه را بردارید، اگر هم از اموالم مازاد بود باز هم آن‌ها را نمی‌خواهم، آن کارخانه‌های تولیدی نوش جان خودتان باشد. صحبت‌هایی که درباره همکاری من با سایت‌های معاند می‌شود صحیح نیست، من انقلابی هستم و تمام دفاعیات بنده ثبت شده است.

پس از صحبت‌های این متهم، قاضی صلواتی ضمن اعلام ختم رسیدگی به پرونده گفت: رأی در زمان مقتضی صادر خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان