‌دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 21 متهم کلان ارزی صبح امروز (دوشنبه) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

156573689.jpg (59 KB)

 

قاضی مسعودی مقام در این جلسه دادگاه خطاب به متهم مبارکی بیان کرد: مواردی که ارائه می‌کنید و کاغذ‌هایی که ارائه داده‌اید، غیر واقعی است. تصور نکنید چنانچه کاغذی ارائه شود ما بدون بررسی آن را می‌پذیریم.

وی ادامه داد: بانک‌ها فکر می‌کنند برخی قضات دستگاه قضایی اشراف ندارند، لذا برخی مطالب را غیر واقعی می‌نویسند و برخی مطالب را از پرونده‌ها حذف می‌کنند. حال آنکه ما می‌توانیم تشخیص دهیم کدام تعهدات ایفا شده و کدام نشده است. برخی بانک‌ها به ما گزارش می‌دهند در قبال ارز ارائه شده رفع تعهد صورت گرفته حال آنکه ارزشان فروخته شده و سند فروشش هم موجود است؛ لذا باید تصریح کنم ما علیه مدیران هر بانکی که اسناد کذب ارائه دهد و یا بخشی از واقعیت را منعکس کند اعلام جرم می‌کنیم.

قاضی مسعودی مقام اضافه کرد: پاسخ استعلام بانک رفاه باید تکمیل شود چرا که در کاغذ ارائه شده موارد مبهم و بدون تاریخ وجود دارد؛ لذا شماره و تاریخ اعتبار ارزی و تضامین اخذ شده و نوع آن‌ها با تاریخ مندرج و مستندات باید به دادگاه ارائه شود.

قاضی در ادامه جلسه دادگاه خطاب به وکیل متهم پایسته گفت: اینکه رییس شعبه اختیار ندارد، اما معاون ارزی اختیار دارد، این حرف صددرصد غلط است، این حرف قابل پذیرش نیست، یعنی معاون ارزی کاری انجام بدهد، اما رییس آن نتواند انجام دهد. چیزی که شما می‌گویید قابل پذیرش نیست، قانون از رأس هرم شروع می‌شود و به زیرمجموعه می‌رسد، حرف شما قابل پذیرش نیست. مگر می‌شود چنین چیزی باشد، یعنی بگوییم رییس این اقدام را انجام دهد، اما معاون می‌دهد. چنین چیزی وجود ندارد، اگر اقدامی خلاف واقع باشد رییس بانک چه کار باید بکند، تفویض اختیار از رییس شروع می‌شود، موردی که شما بیان می‌کنید درست نیست.

وکیل این متهم ادامه داد: موکل بنده رییس شعبه بوده است و هیچ قصد اخلالی و قصد مجرمانه‌ای نداشته است، تقاضای کمک به او را دارم.

قاضی گفت: هر فردی در پرونده باشد ما می‌آوریم کما اینکه چند نفر را تحت تعقیب قرار دادیم و کیفرخواست آن‌ها در حال نهایی شدن است و برای هیچ مسئولی خط قرمز قائل نیستیم. در برخی پرونده‌ها نظیر بانک سرمایه برای اعضای هیئت مدیره حکم محکومیت تا 20 سال حبس نیز صادر کردیم.

پس از اظهارات متهمین، قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود./ ایسنا