مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از مردم این استان خواست که برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای خود به کاداستری، به واحدهای ثبتی استان مراجعه کنند.

 

Sazmansabt.jpg (35 KB)

 

سید رضا صدری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در رابطه با این موضوع بیان کرد: یکی از وظایف عمده سازمان ثبت، اجرای طرح کاداستر است و اینکار باید در بازه زمانی 5 ساله یعنی از سال 94 تا 98 به اتمام می رسید که یک چهارم درآمد دریافتی از این محل به سازمان ثبت تخصیص یافت و 75 درصد به ارگان هایی چون هلال احمر، شهرداری و ... تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت موفق شدیم در سطح استان از 600 هزار پلاک ثبتی موجود، برای قریب به 25 درصد سند مالکیت کاداستری صادر کنیم. از ابتدای امسال با مصوبه مجلس مقرر شد نیم درصد از درآمد حق الثبت برای سازمان ثبت و در بخش کاداستر تخصیص یابد و امیدواریم بتوانیم برای مابقی اراضی استان سند مالکیت کاداستری صادر کنیم. همچنین از دو میلیون هکتار اراضی ملی استان موفق شدیم تا پایان سال 98 برای یک میلیون و 950 هزار هکتار سند مالکیت دفترچه ای صادر کنیم و در خصوص تبدیل اسناد مالکیت اراضی ملی از دفترچه ای به تک برگی نیز تاکنون موفق شدیم 300 هزار هکتار را عملیاتی کنیم.

 صدری درخصوص آزمون استخدام این سازمان افزود: در چارت سازمانی اداره کل ثبت اسناد استان 343 پست وجود دارد و در حال حاضر این اداره کل 292 نیروی رسمی و پیمانی و 71 پست خالی دارد. در آزمون استخدام مجموعا 248 نفر داوطلب استخدام در حوزه ثبت اسناد حضور داشتند که 207 نفر از این تعداد مرد و 41 نفر زن بودند. سهیمه استان مرکزی در این دوره، جذب شش نفر نیروی قراردادی برای سه شهرستان اراک، ساوه و محلات است و پذیرش شش نیروی یاد شده از بین آقایان صورت می گیرد و بانوان شرکت کننده در این آزمون از استان های دیگر بودند که حوزه امتحانی خود را استان مرکزی انتخاب کرده بودند. / ایسنا