غلامحسین اسماعیلی از صدور رای پرونده اکبر طبری و دیگر متهمان این پرونده خبر داد و در این رابطه اظهار داشت: رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

 

61655426.jpg (76 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگو قوه قضائیه در رابطه با این موضوع بیان کرد: اکبر طبری در این پرونده 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو عنوان اتهامی مجرمیت وی برای دادگاه به اثبات نرسید.

وی ادامه داد: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به 31 سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی اکبر طبری به 12 سال و نیم حبس تعزیری و قریب به 600 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است؛ سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت 633 متر و واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر که حکم ضبط آن‌ها صادر شده است. یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت 633 متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است. 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده و یک قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک واحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشاء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع این متهم به قریب به هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است و علاوه بر آن به حدود 179 میلیارد ریال ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشاء اخذ کرده و املاکی که اشاره کردم، محکوم شده است. در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است. در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که 31 سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا می‌باشد./ میزان