رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: سه قوه مصون از نظارت و بی‌نیاز از آن نیستند و اگر بخواهیم نظارت کارآمد، به‌موقع و مؤثری داشته باشیم، باید دستگاه‌های نظارتی در سه قوه و بخش‌های مختلف با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

Bazresi1.jpg (81 KB)

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نظارت را یکی از اصول اصلی حکمرانی خوب دانست و در رابطه با این موضوع بیان کرد: نظارت به معنای عدم اعتماد به مجریان نیست بلکه در جهت کمک و هدایت مجریان و اجرای مأموریت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون چند جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دائمی شدن فعالیت شورای دستگاه‌های نظارتی برگزار شده که در نهایت تصویب و عنوان شورای دستگاه‌های نظارتی به شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تغییر و ترکیب هم علاوه بر دستگاه‌های قبلی با تغییراتی روبرو شد. رئیس کمیسیون اصل 90 جایگزین معاون نظارت مجلس شد و رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز به ترکیب اعضا اضافه گردید. دستورالعمل اجرایی شورا ظرف سه ماه نیز توسط خود شورا تدوین و تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: جلسات شورای هماهنگی با جدیت در استان‌ها برگزار شود و مشخص شود در استان چه مسائل مهم و با اولویتی وجود دارد. نکته مهم دیگر، هماهنگی و هم‌نظری بین اعضای شوراست و پیام تأسیس شورای دستگاه‌های نظارتی به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید این باشد که یک مجموعه هم‌نظر، هماهنگ وهم‌فکر به صورت جدی پیگیر حل مسائل مردم از طریق نظارت قانونی است. با جدی گرفتن شورا و عملکرد صحیح آن، از اتلاف وقت و انرژی دستگاه‌های ناظر با تقسیم کار و ورود غیرموازی به پرونده‌ها جلوگیری می‌شود./ ایلنا