علی محمد زنگانه اظهار داشت: به منظور حمایت و تحکیم خانواده، آموزش 6 ساعته طراحی شده که در بخشی از آن آموزش حقوق پیش از ازدواج با همکاری وزارت بهداشت و کانون سردفتران در سطح استانی و ملی در حال انجام است.

 

1883412.jpg (60 KB)

 

علی محمد زنگانه مشاور و مدیرکل دفتر زنان و امور خانواده قوه قضائیه در گفت‌وگوی ویدیو کنفرانسی با مدیران و کارشناسان دفاتر امور زنان و خانواده 16 استان کشور بیان کرد: تحقق حمایت‌ها از زنان و خانواده و حمایت از اطفال و نوجوانان و تحقق پیشگیری رشدمدار از جمله ماموریت‌های اصلی دفاتر است. مداخله اساسی مدرسه محور تحت عنوان نماد (نظام مراقبتی دانش آموزان) در 35 شهرستان پایلوت جامعه در حال اجراست و تا پایان برنامه ششم توسعه 20 هزار مدرسه و در نیمه اول برنامه هفتم توسعه، تمامی مدارس تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سند ائتلاف ملی مداخله دوم تحت عنوان مداخله پیش از دبستان با عنوان تربیت اوان کودکی یا تاک در دست تهیه است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. 8 هزار مربی آموزش خانواده آموزش و پرورش در مدت سه سال آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند. برنامه آموزش خانواده در مقاطع مختلف آموزش و پرورش به خصوص برای دانش آموزان سنین متوسطه دوم و ابتدایی بر اساس محتوای پیشگیری رشدمدار در حال انجام است. تربیت مدرس ملی و استانی برای پیشگیری پیش از دبستان نیز در حال انجام است و مربیان مهد کودک و پیش از دبستان در استانها بر اساس 9 جلد کتابی که برای انتقال مهارت‌های اجتماعی و رشد شناختی کودکان طراحی شده است، آموزش داده می شوند. این اقدام برای رشد و توسعه پیشگیری رشدمدار و استیفای حقوق کودکان از طریق انتقال غیرمستقیم در حال انجام است. به منظور حمایت و تحکیم خانواده، آموزش 6 ساعته طراحی شده که در بخشی از آن آموزش حقوق پیش از ازدواج با همکاری وزارت بهداشت و کانون سردفتران در سطح استانی و ملی در حال انجام است.

لازم به ذکر است؛ این نشست با حضور رضا مسعودی ­فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و نمایندگان دفاتر حمایت از زنان و خانواده 16 استان به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد./ ایسنا